دوئل ترامپ با فاکس‌؛ مصاحبه ۲۸۴ میلیون مخاطب؛ مناظره ۱۲.۸ میلیون تماشاگر

گزارش آسوشیتدپرس حاکی از آن است که حضور ترامپ در اکس همزمان با مناظره نامزدهای جمهوری‌خواه بر تعداد تماشاگران فاکس‌نیوز‌ تاثیر گذاشته است

گزارش‌ها حاکی از آن است که مناظره مقدماتی هشت نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ۲۰۲۴ بدون حضور دونالد ترامپ و به میزبانی فاکس‌نیوز که چهارشنبه‌شب از دو شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز و سرویس پخش، به نمایش درآمد، حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تماشاگر داشته است. در مقابل ۲۸۴ میلیون نفر در اکس (توییتر سابق) در طول ۲۴ ساعت، مخاطب مصاحبه ۴۶ دقیقه‌ای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با تاکر کارلسن، مجری سابق فاکس‌نیوز بودند که به‌طور همزمان با مناظره پخش شد. این مصاحبه در نیم ساعت نخست پخش هم ۷۴ میلیون مخاطب داشت.

روشن نیست که همه ۲۸۴ میلیون کاربر کل مصاحبه را تماشا کرده‌اند یا نه، اما دست‌کم این مصاحبه از پیش چشم آنها در اکس گذشته است.

گزارش آسوشیتدپرس حاکی از آن است که حضور ترامپ در اکس همزمان با مناظره نامزدهای جمهوری‌خواه بر تعداد تماشاگران فاکس‌نیوز‌ تاثیر گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تماشاگران نخستین مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان در اوت ۲۰۱۵ برای انتخابات ۲۰۱۶ که با حضور دونالد ترامپ انجام شد، ۲۴ میلیون نفر بودند که دو برابر بیش از تماشاگران نخستین مناظره جمهوری‌خواهان در اوت ۲۰۲۳ است که بدون ترامپ برگزار شده است.

تایم در مقاله‌ای با عنوان اینکه «ترامپ چطور پیروز مناظره‌ای شد که در آن حضور نداشت» نوشت که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از استراتژی جنگ رسانه‌‌های اجتماعی استفاده کرد.

برخی رسانه‌های دیگر هم به این نکته اشاره کرده‌اند که هرچند ترامپ در مناظره روز چهارشنبه حضور نداشت، اما صحنه را از آن خود کرد.

ترامپ پیش‌تر گفته بود که با توجه به فاصله زیادی که در نظرسنجی‌ها با دیگر نامزدها دارد، لزومی نمی‌بیند که در این مناظره شرکت کند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری آمرکیکا امروز برگزار شود، ۶۲ درصد جمهوری‌خواهان به دونالد ترامپ رای می‌دهند و نزدیک‌ترین نامزد جمهوری‌خواه به او ران دسنتیس است که۱۶ درصد آرا را دارد.

بیشتر از جهان