برف مصنوعی در خیابان‌های مسکو

بعد از گرم‌ترین ماه دسامبر از سال ۱۸۸۶، مسکو برای سال نو برف مصنوعی می‌آورد

 مردم در حال گرفتن عکس یادگاری در شب کریسمس. مسکو دسامبر ۲۰۱۹ - Dimitar DILKOFF / AFP

بعد از آنکه پایتخت روسیه گرم‌ترین ماه دسامبر را در بیش از یک قرن گذشته تجربه کرد، مقامات مجبور شدند برای مراسم سال نو برف مصنوعی در خیابان‌های مسکو بریزند.

تصاویر آوردن برف مصنوعی به خیابان‌ها باعث سرگرمی کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است و یکی از از آنها به شوخی نوشت: «با بودجه مسکو می‌توان همه چیز خرید، حتی زمستان را.»

اما این دمای هوای نامتعارف برای زمستان باعث افزایش نگرانی‌ها درباره تاثیر بحران تغییر اقلیم بر روسیه شده است همان طور که هواشناسان نیز در روز دوشنبه اعلام کردند سال ۲۰۱۹ گرم‌ترین سال مسکو در طول تاریخ ثبت‌شده آن بوده است.

ماه جاری میلادی گرم‌ترین ماه دسامبر مسکو در ۱۳۳ سال گذشته است و دمای هوا در ۱۸ دسامبر به ۶ درجه سانتیگراد رسید که رکورد همین روز در سال ۱۸۸۶ با ۵.۳ سانتیگراد را شکست. به گزارش مرکز پژوهش‌های آب و هوایی روسیه میانگین دمای هوای آن سال منفی ۶.۲ درجه سانتیگراد بوده است.

 گل‌ها و درختان باغچه‌های سطح شهر پیش از موعد شکوفه زده‌اند چرا که خاک نرم زمین را با آمدن بهار اشتباه گرفته‌اند و خواب زمستانی بعضی از حیوانات باغ وحش مسکو نیز به خاطر دمای گرم هوا مختل شده است. 

اما محسوس‌ترین اثر این زمستان معتدل بر مسکو فقدان برف در خیابان‌های شهر است که معمولا در موسم تعطیلات سال نو سرتاسر سفید است.

همین مساله باعث شد مقامات شهر کامیون‌ها را به خیابان تورسکایا فرستاده تا در سراسر خیابان ردیفی از برف مصنوعی بریزند، این خیابان جاده‌ای اصلی در مرکز پایتخت کشور است. در مناطقی دیگر، از جمله میدان قرمز، نیز تپه‌هایی از برف مصنوعی مشاهده شده است.

الکسی نمریوک، دبیر اداره تجارت و خدمات مسکو به آژانس خبری روسی «اینترفکس» گفت برف مصنوعی از سطح یخی پیست‌های اسکیت شهر آورده شده تا یک پیست اسکی روی برف در خیابان تورسکایا ساخته شود.

ولی ساکنان شهر می‌گویند برف مصنوعی به آنها احساس همیشگی حاصل از برف سال نو را نداده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فردی به مسکو تایمز گفت: «این برف‌های مصنوعی همینک نیز رنگ خاکستری یا کرم به خود گرفته‌اند. و شخص دیگری شکوه کرد: «اصلا احساس تعطیلات و سرور به آدم نمی‌دهد.»

در روز دوشنبه مرکز آب و هواشناسی روسیه تایید کرد سال ۲۰۱۹ گرم‌ترین سال تاریخ این کشور از زمان شروع ثبت آن در ۱۴۰ سال پیش بوده است.

میانگین دمای های امسال مسکو ۷.۷ درجه سانتیگراد بود که ۰.۳ درجه از میانگین سال گذشته بیشتر است.

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین اذعان کرده است که تغییر اقلیم ممکن است برای کشورش فاجعه‌بار باشد ولی از قبول نظر متفق‌‌القول دانشمندان که اقدامات انسان باعث گرمایش جهانی شده است، سر باز می‌زند.

© The Independent

بیشتر از زندگی