سی‌ان‌ان: ۷۰ درصد جمهوری‌خواهان بایدن را رئیس‌جمهوری مشروع آمریکا نمی‌دانند

در اوایل سال جاری میلادی، ۶۳ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه به درستی نتیجه اعلام شده انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا باور نداشتند

جو بایدن و همسرش در حال گذراندن تعطیلات در سواحل دلاور، دوم اوت ۲۰۲۳-REUTERS/Leah Millis

همزمان با طرح اتهام‌های جدید علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، تعداد جمهوری‌خواهان و رای‌دهندگان مستقل متمایل به جمهوریخواهان که باور دارند جو بایدن، رئیس‌جمهوری مشروع آمریکا نیست، افزایش یافته است.

نظرسنجی سی‌ان‌ان که در ماه ژوییه انجام شده است نشان می‌دهد که بیش از ۶۹ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه بر این باورند که اعلام پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ مشروع و قانونی نبوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این درحالی است که در اوایل سال جاری میلادی، ۶۳ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه به درستی نتیجه اعلام شده انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا باور نداشتند.

در ژانویه ۲۰۲۰ نیز ۶۷ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در نظرسنجی مشابهی گفته بودند که بایدن رئیس‌جمهوری مشروع نیست. این رقم در تابستان ۲۰۲۱، ۷۲ درصد بود.

این نظرسنجی درحالی منتشر شده است که دونالد ترامپ با اتهام‌های جدیدی مواجه شده است و روز پنجشنبه به دادگاهی در واشینگتن اظهار شد. جک اسمیت، بازپرس ویژه در زمینه تحقیقات در شورش ششم ژانویه کنگره و تحولات پس از آن ترامپ را با اتهام‌هایی مانند تلاش برای ایجاد مانع در فرایند قانونی یا توطئه برای فریب آمریکا متهم کرده است.

اتهام‌هایی که در راستای اظهارات و موضع‌گیری‌های ترامپ پس از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ مطرح شده است.

ترامپ این اتهام‌ها را رد کرده و آن را بازی سیاسی دمکرات‌ها می‌خواند.

وکلای ترامپ هم می‌گویند که او حق داشته است نظر خود را بگوید. ترامپ در موارد متعددی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را زیر سوال برده است.

با این حال او پیشتازترین نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به‌شمار می‌رود.

ترامپ همواره تاکید دارد که دمکرات‌ها می‌کوشند با طرح اتهام‌های جدید، بر کارزار انتخاباتی او تاثیر بگذارند، اما او با قدرت در صحنه می‌ماند.

بیشتر از جهان