روابط عمومی اداره کل ارشاد گیلان:‌ ثقتی به‌دلیل «شائبه فساد» برکنار شد

تصاویری که رابطه جنسی رضا ثقتی با یک مرد را نشان می‌داد، در روزهای اخیر باعث جنجال شده بود

رضا ثقتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، پس از آنکه فیلم رابطه جنسی‌اش با یک مرد منتشر شد، از کار برکنار شد.

اداره ارشاد گیلان اعلام کرده است که در پی «ایجاد شائبه خطای مدیر سابق این مجموعه» او را برکنار می‌کند.

به گزارش انتخاب، این اداره گفت که نماینده ویژه وزیر ارشاد به گیلان آمده و دستگاه‌های امنیتی و قضایی دارند ماجرا را بررسی می‌کنند. این اداره افزود: «برای ایجاد فضای مناسب برای تحقیقات بیشتر و انجام بی‌خلل خدمات و فعالیت‌های مستمر فرهنگی هنری، سرپرست جدیدی برای اداره کل تعیین شد.» این بیانیه تاکید می‌کند که کنار زدن ثقتی نشان این است که دولت رئیسی «شائبه فساد را هم برنمی‌تابد» و در عین حال، خواهان آن است که کار به قوه قضائیه سپرده شود و «پیش‌داوری و تخریب حیثیت و آبروی افراد» صورت نگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اداره در ضمن به «شبکه‌های معاند و خارج‌نشین» هشدار داد که اجازه نمی‌دهد «این موضوع شائبه‌دار» برای تضعیف «جبهه فرهنگیِ» جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار بگیرد.

ثقتی ۴۴ ساله سال‌ها سابقه حضور در نهادهای دولتی در گیلان را دارد و از مدافعان سرسخت سیاست‌های حکومتی همچون تحمیل حجاب اجباری بوده است. به‌طور مثال، او در یکی از روایتگرهای (استوری‌) خود در اینستاگرام از بی‌حجابی در جامعه انتقاد کرده بود و آن‌ را «محصول ولنگاری فرهنگی» هشت سال دولت حسن روحانی خوانده بود.

به گزارش عصر ایران، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد که عبدالرضا علی‌پناه جایگزین ثقتی شده است. علی‌پناه پیش از این معاون فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد در تهران بود.

ثقتی در آذر ۱۴۰۰ از طرف محمد مهدی اسماعیلی،‌ وزیر ارشاد دولت ابراهیم رئیسی، به سمت خود منصوب شد. در متن حکم انتصاب رضا ثقتی، وزیر ارشاد به «شایستگی، تجارب ارزشمند و روحیه انقلابی و دینی» او اشاره کرده بود. او از دانشگاه آزاد تهران فوق لیسانس مدیریت فرهنگی گرفت و دارای ۱۹ سال سابقه در بخش‌های مختلف اداره ارشاد گیلان از جمله چهار سال ریاست این اداره در شهرستان رشت است.