اف‌بی‌آی با فرض اقدام تروریستی، حمله فلوریدا را بررسی می‌کند

مهاجم قبل از حمله علیه آمریکا توییت کرده و ویدئوهای مربوط به تیراندازی و کشتار مردم را تماشا کرده بود

Handout / FBI / AFP/مهاجم آمریکا را به ضدیت با مسلمانان متهم کرده بود

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، می‌گوید با فرض اقدام تروریستی، حمله به پایگاه نظامی در فلوریدا را بررسی می‌کند. همزمان مقامات آمریکایی نیز به این نکته اشاره کرده‌اند که مهاجم قبل از حمله در توییتر خود علیه حمایت آمریکا از اسرائیل توییت کرده و آمریکا را به ضد مسلمان بودن متهم کرده بود.

محمد سعید شمرانی۲۱ ساله، مهاجم سعودی که خود در پایگاه پنساکولا مشغول گذراندن دوره آموزشی بود، بامداد ۱۵ آذرماه در این پایگاه اقدام به تیراندازی کرد که سه کشته و هشت زخمی بر جای گذاشت و در نهایت خود او نیز با تیراندازی پلیس کشته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس، این مهاجم مدت کوتاهی قبل از این حمله در صفحه توییتر خود نوشته بود که آمریکا به دلیل جنایت علیه مسلمانان و بشریت متنفر است. به گزارش این خبرگزاری آمریکایی او به نقل قول‌هایی از بن‌لادن، رهبر سابق القاعده نیز اشاره کرده است.

گفته می‌شود که مهاجم قبل از حمله به نیویورک سفر کرده و در مرکز راکفلر مشاهده شده بود. همچنین سه روز قبل از این حمله مهاجم و سه نفر دیگر در یک مهمانی شام که او ترتیب داده بود،‌ ویدئوهای مربوط به تیراندازی‌ و کشتار مردم را تماشا کرده‌اند.

تحقیقات در مورد شمرانی از طریق ارتباط با نزدیکان او در حال انجام است و دولت عربستان سعودی نیز که پیش‌تر از این حادثه ابراز تاسف کرده بود، اعلام کرده که به طور کامل برای بررسی موضوع با آمریکا همکاری می‌کند.

در حال حاضر ۸۵۰ سعودی در حال سپری کردن دوره‌های آموزشی مربوط به بخش‌های مختلف نظامی در آمریکا هستند. آنها بخشی از ۵ هزار دانشجوی خارجی هستند که از ۱۵۳ کشور در آمریکا آموزش نظامی می‌بینند.

مقامات می‌گویند باوجود اینکه بررسی‌های گسترده‌ای در مورد سابقه این افراد انجام می‌شود و ریسک‌های امنیتی مورد توجه قرار می‌گیرند،‌ باید این سیستم به طور کلی مورد بازبینی قرار گیرد.

بیشتر از