پاکستان: چهار سرباز در حمله مسلحانه تروریست‌ها از داخل خاک ایران کشته شدند

حمله مسلحانه به واحد گشتی ارتش پاکستان بعد از بازدید عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان، از منطقه رخ داد

سرباز پاکستانی مقابل پاسگاه پلیس در  پاکستان- دسامبر ۲۰۲۲-Karim ULLAH / AFP

ارتش پاکستان روز شنبه اعلام کرد دست‌کم چهار تن از نیروهای نظامی این کشور در جریان حمله مسلحانه شماری از مهاجمان از داخل خاک ایران کشته شدند. در بیانیه ارتش پاکستان مهاجمان مسلح «تروریست» خوانده شده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز شنبه اول آوریل (۱۲ فروردین)، در گزارشی به‌نقل از بیانیه ارتش پاکستان نوشت مقام‌های پاکستانی تلاش می‌کنند با تماس و هماهنگی با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران جلو تکرار حوادث مشابه در آینده را بگیرند.

حمله نیروهای مسلح از داخل خاک ایران، در نوار مرزی پنجگور در جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان رخ داد.

ایالت بلوچستان پاکستان بزرگ‌ترین ایالت این کشور به‌حساب می‌‌‌آید و مناطق غربی آن با ایران هم‌مرز است. ایران و پاکستان بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند. در این مناطق، پیش‌تر نیز حوادث مشابه‌ای در دو طرف مرز اتفاق افتاده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله مسلحانه روز شنبه به نیروهای نظامی پاکستان در مرز با ایران را بر عهده نگرفته است. 

حمله مسلحانه به واحد گشتی ارتش پاکستان بعد از بازدید عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان، از منطقه رخ داد. این حمله همچنین بعد از شکست مذاکرات صلح میان اسلام‌‌آباد و شبه‌نظامیان طالبان انجام شده است.

ایالت بلوچستان پاکستان به‌لحاظ منابع معدنی استان ثروتمندی محسوب می‌شود و حفظ امنیت آن برای دولت و ارتش پاکستان مهم است. همچنین بندر گوادر نیز در جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان واقع شده است. توسعه این بندر، بخشی از پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد دلاری چین در این منطقه است.