ادامه ناآرامی‌ها در فرانسه؛ معترضان حمل‌و‌نقل عمومی را مختل کردند

خشم عمومی و اعتراض‌‌ها پس از آن اغاز شد که دولت فرانسه لایحه افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال را تصویب کرد

با برگزاری اولین تظاهرات سراسری اتحادیه‌های کارگری فرانسه و اعتصاب‌های کارگری، سفر و حمل‌و‌نقل در این کشور مختل شد. خشم عمومی و اعتراض‌‌ها پس از آن اغاز شد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، طرح افزایش سن بازنشستگی را بدون کسب رای از نمایندگان پارلمان تصویب کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس، معترضان ایستگاه‌های قطار، فرودگاه شارل دوگل و پالایشگاه‌ها را مسدود کردند. کار قطارهای سریع‌السیر و قطارهای منطقه‌ای، مترو پاریس و سیستم حمل‌و‌نقل عمومی در سایر شهرها نیز مختل شد. حدود ۳۰ درصد از پروازهای فرودگاه اورلی پاریس هم لغو شد.

اعتراض‌های روز پنجشنبه ۲۳ مارس نهمین دوره از اعتراض‌ها و اعتصاب‌های سراسری است که از ژانویه سال جاری به دعوت هشت اتحادیه فرانسه صورت می‌گیرد. در روزهای اخیر، خشونت در اعتراض‌های پراکنده به اصلاح قانون بازنشستگی و عملکرد مکرون افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که مکرون همچنان در مقابل خواسته معترضان مقاومت می‌کند و روز گذشته گفت لایحه دولت برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال باید تا پایان سال جاری اجرا شود.

به گزارش اسوشیتدپرس، معترضان بزرگراه‌های اصلی را بستند و تردد خودروها را در برخی شهرها از جمله لیل، تولوز و لیون دچار وقفه کردند. با تجمع معترضان در نزدیکی خطوط راه‌آهن، حرکت قطارها در مارسی نیز متوقف شد.

بنا بر اعلام اتحادیه معلمان، پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰ درصد معلمان مدارس ابتدایی نیز در اعتصاب شرکت کرده باشند.

دولت فرانسه لایحه اصلاح قانون بازنشستگی را بدون تایید قانون‌گذاران تصویب کرد. اکنون شورای قانون اساسی فرانسه باید این لایحه را بررسی و تصویب کند تا به قانون تبدیل شود.

بیشتر از جهان