آسوشیتدپرس: تنها ۳۷ درصد دموکرات‌ها خواهان حضور مجدد بایدن در انتخابات‌اند

عمده مخالف‌های حضور بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ با عملکرد او در مقام رئیس جمهوری آمریکا موافق‌اند، اما گمان می‌کنند سن بالای او مناسب یک حضور چهار ساله دیگر در کاخ سفید نیست

Official White House Photo by Adam Schultz

آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی در روز دوشنبه، ۶ فوریه ۲۰۲۳، نوشت نتایج آخرین نظرسنجی یکی از مراکز زیر مجموعه این خبرگزاری نشان می‌دهد که اکثریت دموکرات‌ها بر این باورند که یک دوره حضور در کاخ سفید برای جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، کافی است و او نباید در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ شرکت کند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی تنها ۳۷ درصد از دموکرات‌ها معتقدند بایدن آمادگی تصدی دومین دوره ریاست جمهوری‌اش را دارد و در عین‌حال باید در انتخابات سال آینده حضور داشته باشد؛ آماری که در اکتبر سال گذشته میلادی ۵۲ درصد بود.

اما در مقابل اکثریت دموکرات‌ها می‌گویند بایدن ۸۰ سال سن دارد و اضطراب‌آورترین شغل جهان، یعنی ریاست جمهوری آمریکا، برای فردی در این سن‌وسال مناسب نیست و بهتر است افراد جوان‌تری برای تصدی پست ریاست جمهوری اعلام آمادگی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت جو بایدن در ماه‌های اخیر در مورد دستاوردهای حقوقی و همچنین موفقیت‌هایش در امر حکمرانی تبلیغات بسیاری کرده است. با این‌وجود آسوشیتدپرس می‌نویسد آخرین نظرسنجی این خبرگزاری نشان می‌دهد این تبلیغات تاثیری بر بزرگسالان طرفدار حزب دموکرات نداشته و غالب این گروه اجتماعی ادعای موفقیت در هیچ‌یک از این دو حوزه را باور نکرده‌اند.

با تمامی این اوصاف، آخرین نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد اکثریت دموکرات‌ها کماکان به نقش مثبت جو بایدن در مقام رئیس جمهوری آمریکا باور دارند و اقدامات کاخ سفید در این دوره را تایید می‌کنند.

داده‌های آسوشیتدپرس همچنین نشان می‌دهد در میان دموکرات‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند جوان‌ها مدافع اصلی این فکرند که جو بایدن نباید در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا نامزد شود. این داده‌ها می‌گوید از میان دموکرات‌هایی که ۴۵ سال به بالا سن دارند، ۴۹ درصد موافق نامزدی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری‌اند اما آمار مشابه برای افراد زیر ۴۵ سال فقط ۲۳ درصد است. این اعداد در ماه اکتبر سال گذشته میلادی به‌ترتیب از این قرار بود: ۵۸ و ۴۵ درصد.

بیشتر از جهان