آرامکو میلیون‌ها دلار در شرکت ژاپنی خدمات پهپادی سرمایه‌گذاری می‌کند

آرامکو ۱۴ میلیون دلار در «ترا درون» سرمایه‌گذاری می‌کند تا یک شرکت زیرمجموعه تحت عنوان «ترا درون عربیا» در عربستان سعودی تاسیس کند

این شرکت ضمن اشتغال‌زایی و توسعه صنعت پهپادسازی در ‌خاورمیانه، بازرسی خطوط نفت و گاز آرامکو را بر عهده خواهد داشت‌ـ Terra Drone

آرامکو، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت در جهان، در ترا درون (Terra Drone)، شرکت ژاپنی پهپاد و فناوری ترابری هوایی، چند میلیون‌ دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. این اقدام در راستای طرح ابتکاری بلندمدت عربستان سعودی برای کاهش وابستگی این کشور به هیدروکربن است.

به گزارش فوربز، آرامکو اعلام کرده است ۱۴ میلیون دلار در ترا درون سرمایه‌گذاری می‌کند تا یک شرکت زیرمجموعه تحت عنوان «ترا درون عربیا» در عربستان سعودی تاسیس کند. این شرکت تابعه ضمن اشتغال‌زایی و تسریع توسعه صنعت پهپادسازی در خاورمیانه، خدمات بازرسی خطوط لوله نفت و گاز آرامکو را بر عهده خواهد داشت.

ترا درون یکی از دو شرکت بزرگ ارائه خدمات پهپادی در جهان است، و در حال حاضر در زمینه پهپاد و ترابری هوایی شهری در ۱۰ کشور فعالیت دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فوربز در ادامه می‌افزاید تخصص ترا درون مدیریت ترافیک خودکار است، نوعی کنترل ترافیک هوایی برای وسایل ترابری هوایی مانند پهپاد که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند. ترا درون بزرگ‌ترین سهام‌دار یونی‌فلای (Unifly) است، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده فناوری مدیریت ترافیک خودکار در جهان که در اروپا و آمریکای شمالی حضور فعال دارد.

این اقدام آرامکو هم‌راستا با طرح «چشم‌انداز ۲۰۳۰» عربستان سعودی برای تنوع‌بخشی به اقتصاد و کاهش وابستگی به هیدروکربن است. چشم‌انداز ۲۰۳۰ همچنین در قالب پروژه عظیم نئوم، ایجاد شهرهای آینده‌گرا در چند منطقه عربستان سعودی را در برنامه دارد، که ترا درون در آن نیز مشارکت و فعالیت خواهد داشت.

فهد العیدی، مدیر بخش سرمایه‌گذاری آرامکو، به فوربز گفت: «سرمایه‌گذاری ما، با تکیه بر سابقه موفقیت‌های پیشین ترا درون در جهان، نشان‌دهنده تعهد ما به ایجاد اکوسیستم پهپادی و تردد هوایی شهری در عربستان سعودی است، که حول محور اقتصاد پایدار می‌چرخد. پیش‌بینی می‌کنیم فناوری ترابری هوایی شهری به‌عنوان فناوری نوظهور به‌‌سرعت جای خود را در منطقه باز کند و ترا درون برای بومی‌سازی نوآوری‌اش در سراسر منطقه، که از عربستان سعودی آغاز می‌شود، در موقعیت خوبی قرار دارد.»

بیشتر از جهان