السالوادور قانون انتقال رمزارز را تصویب کرد

هدف از این لایحه جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است

السالوادور دو سال پیش اولین کشور دنیا بود که بیت‌کوین را به‌عنوان پول رایج به رسمیت شناخت‌ـ MARVIN RECINOS / AFP

السالوادور دو سال پیش اولین کشور دنیا بود که بیت‌کوین را به‌عنوان پول رایج به رسمیت شناخت. این کشور اکنون قانونی تصویب کرده است تا صدور دارایی‌های دیجیتال دولتی و خصوصی را ساماندهی کند.

هدف این لایحه، که با حمایت نمایندگان حزب حاکم تصویب شد، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین ایجاد فرصت‌های مالی جدید برای شهروندان، شرکت‌ها و دولت است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این قانون، کمیسیون ملی دارایی‌های دیجیتال و سازمان مدیریت صندوق بیت‌کوین تاسیس می‌شود، که مسئولیت مدیریت، محافظت و سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال دولت را بر عهده خواهند داشت.

ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی سایر کشورها مشمول این قانون نمی‌شوند.

نجیب بوکیله، رئیس‌جمهوری السالوادور، در صفحه توییترش پست دفتر بیت‌کوین این کشور را به اشتراک گذاشت که اعلام می‌کند این قانون مسیر جذب یک میلیارد دلار «اوراق قرضه رمزارزی» را هموار می‌کند.

در نوامبر ۲۰۲۱، بوکیله از ساخت «شهر بیت‌کوین» در شهر لایونیون خبر داد که انرژی آن از حرارت آتش‌فشانی در آن منطقه تامین می‌شود.

دولت بوکیله در حال حاضر ۲۳۸۱ بیت‌کوین به مبلغ ۱۰۷ میلیون دلار خریده است. در ۱۷ نوامبر، بوکیله اعلام کرد که دولتش روزانه یک بیت‌کوین می‌خرد، اما مشخص نکرد تا چه مدت.

بیت‌کوین پس از قله قیمتی ۶۸ هزار دلار در نوامبر ۲۰۲۱، اکنون به مبلغ ۲۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

بیشتر از جهان