بخش بزرگی از مجموعه گرانبهای جواهرات دزدیده‌شده درسدن پیدا شد

ارزش کل مجموعه به‌سرقت‌رفته بیش از ۱۲۰ میلیون دلار برآورد می‌شود

قطعات به‌دست آمده در برلین برای تایید اصالت و سالم‌ بودن، در اختیار کارشناسان جواهرات قرار می‌گیرد - Robert Michael / dpa / AFP

مقام‌های پلیس آلمان اعلام کردند «بخش قابل توجهی» از گنجینه‌های دزدیده‌شده متعلق به قرن‌های ۱۸-۱۷ میلادی که بیش از سه سال پیش، از موزه جواهرات و مجموعه هنری-تاریخی شهر درسدن، در جنوب آلمان، به‌سرقت رفته بود را کشف کرده‌اند.

در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹، دو سارق وارد موزه جواهرات قلعه درسدن شدند و مجموعه‌ بزرگی از اقلام قیمتی، از جمله حدود ۴۳۰۰ قطعه الماس و سایر سنگ‌های قیمتی، قرن‌های ۱۷ و ۱۸ را دزدیدند. ارزش کل مجموعه به‌سرقت‌رفته بیش از ۱۱۳ میلیون یورو برآورد شده است.

مقام‌های قضایی آلمان بعد‌ها شش مرد را که همگی آلمانی‌اند در ارتباط با این سرقت تحت پیگرد قرار دادند.

به‌گفته بازرسان دادستانی آلمان، سارقان قسمتی از حفاظ پنجره‌ها را از پیش بریده بودند تا در زمان سرقت بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن وارد عمارت شوند. پلیس جزئیات بیشتری از چگونگی این سرقت ده‌ها میلیون یورویی ارائه نداده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما بر اساس گزارش‌هایی که پیشتر منتشر شده است، سارقان برای این که برق خیابان‌های اطراف را قطع کنند، اقدام به آتش‌سوزی کرده‌ بودند.

پلیس و دادستانی آلمان، روز شنبه ۱۷ دسامبر (۲۶ آذرماه) اعلام کردند بیشتر جواهراتی که از مجموعه هنری-تاریخی درسدن دزدیده شده بود، از جمله ۳۱ قطعه الماس گران‌بها، هم‌اکنون در برلین تحت حفاظت پلیس است.

دادستانی آلمان گفته‌ است که قطعات به‌دست آمده در برلین برای تایید اصالت و سالم‌ بودن، در اختیار کارشناسان جواهرات قرار می‌گیرد.

موزه جواهرات و مجموعه هنری-تاریخی شهر درسدن در قرن هجدهم (۱۷۲۳) تاسیس شده است و چند هزار قطعه طلا و الماس و سایر اقلام گران‌بهای تاریخی-هنری در آن نگهداری می‌شود.

بیشتر از جهان