تداوم خیزش سراسری در پنجاه و هفتمین شب: ادامه تظاهرات در تهران و شش شهر دیگر

بخش‌هایی از شهر تهران و شهرهای سنندج، سردشت، شیراز، اراک، ایلام و دزفول شنبه شب شاهد ادامه اعتراض‌های مردمی بودند

بخش‌هایی از شهر تهران از جمله تهرانپارس، آریاشهر، بلوار کاوه، و جنت‌آباد و شهرهای سنندج، سردشت، شیراز، اراک و دزفول شنبه شب شاهد ادامه تظاهرات و سردادن شعارهای ضد حکومتی در ادامه خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی بودند. در شهر ایلام نیز یکی از دفاتر نماینده این شهر که همراه ۲۷۶ نماینده دیگر برای معترضان درخواست اعدام کرده، آتش زده شد.

در تهران مناطقی چون تهرانپارس، آریاشهر و بلوار کاوه شنبه شب شاهد اعتراض‌ها و سردادن شعارهای ضد حکومتی بود. مردم در بلوار کاوه شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

در شهر سنندج شنبه شب در اولین شب هفته نهم خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی باردیگر مردم به خیابان آمده و با آتش زدن لاستیک چند خیابان این شهر را مسدود کرده و علیه روح‌الله خمینی و علی خامنه‌ای، رهبران سابق و فعلی جمهوری اسلامی، شعار دادند.

مردم شهر سردشت که از جمعه شب و به دنبال کشته شدن یک جوان به نام هیمن حمزه با تیراندازی نیروهای هنگ مرزی شاهد اوج‌گیری تظاهرات مردمی بوده است، شنبه شب باردیگر به خیابان آمده و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سردادند.

در روستای بیوران سردشت محل کشته شدن همین حمزه نیز، مردم در تجمعی شعارهایی درباره گرفتن «انتقام» سردادند، از جمله شعار دادند که «اگر یک كرد هم مانده باشد، انتقام خون هیمن را خواهد گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ایلام تعدادی از جوانان معترض شنبه شب یکی از دفاتر نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی را آتش زدند. سارا فلاحی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی از جمله امضاکنندگان نامه ۲۷۷ نماینده مجلس به غلامحسین محسنی اژه‌ای است که در آن برای معترضان درخواست اعدام شده است.

شهر اراک نیز شنبه شب باردیگر شاهد تظاهرات خیابانی مردم بود. معترضان با تجمع در چند نقطه خیابان‌های مرکزی اراک شعارهای ضدحکومتی سرداده و در شعارهای خود از بقیه مردم نیز خواستند به تظاهرات بپیوندند.

در شهر شیراز نیز شنبه شب، مردم باردیگر به خیابان‌ها آمده و شعارهای ضدحکومتی سردادند. مردم شیراز از عصر شنبه در چند منطقه این شهر تجمع کرده و با شکل‌گیری هسته‌ اولیه جمعیت اقدلم به تظاهرات در سطح خیابان‌ها کردند. شعار مردم شیراز در تظاهرات شنبه شب «مرگ بر دیکاتور» بود.

در استان خوزستان نیز شنبه شب مردم شهر دزفول اقدام به راه‌بندان اعتراضی و سردادن شعارهای ضد حکومتی کردند و برای ساعاتی در خیابان‌های این شهر به سردادن شعارهای ضد حکومتی پرداختند.