استیو بنن: راجر استون ترامپ را به ویکی‌لیکس وصل کرد

«استون می‌دانست که ویکلیکس می‌خواهد ایمیل‌های کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون را فاش سازد»

استیو بنن،مشاور پیشین دونالد ترامپ- مارچ ۲۰۱۹-ایتالیا

Alberto PIZZOLI / AFP

استیو بنن، مشاور سابق کاخ سفید، در محاکمه کارچاق‌کن جمهوری‌خواه گفت که راجر استون(مشاور پیشین ترامپ) «راه دسترسی» دونالد ترامپ به جولیان آسانژ و ویکیلیکس در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ بود.

با این وجود، آقای بنن نگفت که آیا رئیس جمهوری در واقع روی ارتباط آقای استون با این سازمان و پیام‌رسانی او حساب باز می‌کرده است، یا خیر. 

برنامه‌ریز ارشد سابق کاخ سفید در کابینه آقای ترامپ و مدیر اجرایی کارزار انتخاباتی وی، گفت که به اعتقاد او آقای استون می‌دانست که ویکلیکس می‌خواهد ایمیل‌های کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون را فاش سازد.

آقای بنن گفت:‌ «به نظر من، این آسیب رساندن به کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون و کمک به کارزار ترامپ بود.»

در سومین روز محاکمه آقای استون، آقای بنن به دادگاه گفت که او «به اختیار» خویش به این جلسه نیامده است و فقط به این خاطر شهادت می‌دهد که رسما احضاریه دادگاه را دریافت کرده است.

او شهادت داد که آقای استون «هرگز به طور مستقیم» به او نگفته است که می‌تواند از طریق یکی از رابط‌های موجود خود، از ویکیلیکس اطلاعات بگیرد، ولی او به‌طور ضمنی اشاره کرده بود که با آقای آسانژ در ارتباط است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بنن گفت، در طول کارزار انتخاباتی، در حدود ۱۲ بار با آقای استون گفت‌وگو کرده است.

 در پاسخ به این سوال که آیا کارزار انتخاباتی ترامپ، آقای استون را مامور ارتباط گرفتن با آقای آسانژ و ویکیلیکس کرده بود، آقای بنن پاسخ داد: «نه تا آنجایی که من اطلاع دارم.»

آقای استون برای دروغ گفتن به کنگره درباره نقش خود در رسوایی ویکیلیکس محاکمه می‌شود. به اعتقاد دادستان‌ها، آقای استون اطلاعاتی علیه رقبای سیاسی آقای ترامپ، برای حفاظت از رئیس ‌جمهوری، به آن نهاد رسانده است.

آقای استون به ارعاب شاهدان، اخلال در عدالت و دروغ به بازرسان کنگره متهم شده است و در صورت محکومیت، با مجازاتی تا ۷ سال زندان روبه‌رو خواهد شد که ۵ سال آن فقط به خاطر دروغ گفتن به کنگره است.

وی تمام اتهامات وارده را انکار کرده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent