شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان: «توماج صالحی را بدون قیدوشرط آزاد کنید» 

توماج صالحی با انتشار ترانه‌‌های اعتراضی، با خیزش سراسری مردم ایران همراهی کرده بود

«شورای هماهنگی» همچنین تاکید کرده است که فرهنگیان ایران از همه هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران، موزیسین‌ها و سینماگرانی که «در کنار اعتراض‌های عدالتخواهانه‌ مردمی قرار گرفته و سمت درست تاریخ ایستاده‌اند»، حمایت می‌کند- @OfficialToomaj/Twitter

شورای هماهنگی‌ تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز یکشنبه، ۱۵ آبان (۶ نوامبر)، با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن بازداشت توماج صالحی، خواستار آزادی بی‌قید‌و‌شرط این خواننده سرشناس رپ شد. 

این بیانیه با اشاره به اینکه توماج طی حدود دو سال ترانه‌‌های متعددی در اعتراض به بی‌عدالتی و نابرابری خوانده است، می‌نویسد: «او مسئولیت اجتماعی و تعهد خود را نسبت به اقشار مختلف جامعه، از جمله معلمان کشور، ایفا کرده و پیش از این کلیپ‌هایی در حمایت از معلمان و آرمان‌های معلمی منتشر کرده است.»

توماج صالحی که با انتشار ترانه‌‌های اعتراضی، با خیزش سراسری مردم ایران همراهی کرده بود، روز یکشنبه، ۸ آبان، به دست نیروهای وزارت اطلاعات نظام جمهوری اسلامی ایران دستگیر شد. 

بیانیه شورای هماهنگی فرهنگیان همچنین با اشاره به اینکه «قدرت طلبان و تمامیت‌خواهان حکومتی» نتوانستند او را تحمل کنند، تاکید کرده است که حکومت «طی یک نمایش تلویزیونی و با اخذ اعتراف اجباری، قصد «ترور هنر» او را دارند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سومین روز دستگیری این خواننده مشهور رپ، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ویدئوی کوتاهی از او منتشر کرد که در آن او با چشم‌بند دیده می‌شود و افراد دستگیر‌کننده، او را مضروب کرده‌اند و به «اعتراف اجباری» وا داشته‌اند.

انتشار این ویدئو موجی از خشم و انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت که انتشار آن را یکی از هزاران سند «شکنجه و اعتراف‌گیری اجباری» نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف کرده‌اند. بسیاری از کاربران در واکنش به انتشار این ویدئو، گفتند هدف از این انتشار آن «ایجاد رعب و وحشت» در میان مردم است و از فعالان سیاسی و کاربران خواستند که آن را بازنشر نکنند.

«شورای هماهنگی» همچنین تاکید کرده است فرهنگیان ایران از همه هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران، اهالی موسیقی و سینماگرانی که «در کنار اعتراض‌های عدالتخواهانه‌ مردمی قرار گرفته و سمت درست تاریخ ایستاده‌اند»، حمایت می‌کند.  

این تشکل همچنین به حکومت هشدار داده است که «راه بازگشت و اصلاح را به دست خود مسدود ننماید» و صدای «نه بزرگ ملت» را بشنود. نویسندگان بیانیه در پایان تاکید کرده‌اند: «در این ‌شرایط عاقلانه‌ترین راه، ایجاد شرایطی است تا سرنوشت ملت ایران به دست خودشان رقم بخورد، این‌ کار مستلزم این مهم است که: قدرت مردم دست‌کم گرفته نشود و دست‌های آلوده از گلوی «آزادی» کوتاه گردد.»