مدونا راه پذیرش تمایلات جنسی را برای کیم کارداشیان و کاردی بی هموار کرد

این خواننده گفت رسانه‌ها سعی کردند «مرا به دلیل توانمندسازی خودم به عنوان یک زن شرمنده کنند»

مدونا به مناسبت سی‌امین سالگرد انتشار کتابش «سکس»، افکار خود را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت - AFP

مدونا در مورد انتقاد‌هایی که در روزهای ابتدایی زندگی حرفه‌ای‌اش از سوی افراد «کوته‌نگر» با آن‌ها مواجه شد و اینکه چگونه راه زنان هالیوود برای پذیرش تمایلات جنسی‌ خود را هموار کرد، بی‌پرده صحبت کرد.

این خواننده روز شنبه به مناسبت سی‌امین سالگرد انتشار کتابش «سکس» چاپ سال ۱۹۹۲، افکار خود را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

او از انتقادهایی که در آن زمان به دلیل پذیرش تمایلات جنسی‌ خود با آن مواجه شد، یاد کرد و از پیشرفت‌هایی گفت که [در این مسیر] برای شخصیت‌های دارای نگرش جنسی مثبت به آن‌ها در فرهنگ عامه، از جمله کاردی بی و مایلی سایرس فراهم کرده بود.

مدونا درباره این کتاب نفیس رومیزی نوشت: «علاوه بر عکس‌های برهنه من، عکس‌هایی از مردانی دارد که مردان را می‌بوسند، زنانی که زنان را می‌بوسند و من که همه را می‌بوسم.»

«همچنین از تخیلات جنسی خود نوشتم و دیدگاهم در مورد تمایلات جنسی خود را به صورتی طنزآمیز به اشتراک گذاشتم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدونا در مورد برداشت رسانه‌ها از این کتاب نوشت: «چندین سال بعد از آن‌ را صرف مصاحبه با افراد کوته‌فکری کردم که سعی کردند مرا به دلیل توانمندسازی خودم به عنوان یک زن شرمنده کنند. مرا روسپی، جادوگر، بدعت‌گذار و شیطان نامیدند.»

«حالا کاردی بی می‌تواند در مورد خیسی باسن و آلت تناسلی خود آواز بخواند. کیم کارداشیان می‌تواند جلد هر مجله‌ای را با باسن برهنه‌اش مزین کند و مایلی سایرس می‌تواند مانند یک توپ مخرب به میدان بیاید.

او با اضافه کردن شکلک دلقک نوشت: «قابل شما را نداشت ج***ها.»

طی چند روز اول انتشار، بیش از ۱.۵ میلیون نسخه از «سکس» در سراسر جهان به فروش رفت. در هفته اول، ۷۵۰ هزار نسخه در ایالات متحده فروخته شد.

در فرانسه، تا سال ۲۰۰۲ که کتاب «خدعه وحشتناک» (L’Effroyable Imposture) تیری میسان از آن پیشی گرفت، رکورد بالاترین فروش یک کتاب طی اولین ماه انتشار در تاریخ را در اختیار داشت.

مدونا همچنین در اینستاگرامش، بخشی از مصاحبه‌ سال ۱۹۹۲ خود با برنامه «۶۰ دقیقه استرالیا» (60 Minutes Australia) را منتشر کرد.

وقتی از مدونا پرسیدند آیا پیامی در این کتاب وجود دارد یا خیر، مدونا گفت: «احتمالا پیام‌های زیادی وجود دارد» و از مصاحبه‌کننده پرسید: «شما از آن چه نتیجه‌ای گرفتید؟»

او در پاسخ گفت: «ترسیدم.» وقتی پرسید چرا، گفت: «هرگز مانند آن را ندیده بودم.»

مدونا در جواب گفت: «معلوم است که دیده‌ای. هرگز مجله پلی‌بوی یا پنت‌هاوس یا چیزی شبیه آن‌ها را نخوانده‌ای؟»

«چرا؛ اما در مورد شما فرق داشت. عکس شما سوار بر آینه در حال خودارضایی- به نظرم وحشتناک بود. فقط به نظرم وحشتناک رسید.»

«به نظر من واکنش مردم به موقعیت‌های خاص داخل کتاب بیشتر بازتاب شخصیت خودشان است تا من. آیا از زنی که بتواند خودش را تحریک کند می‌ترسی؟ از زنی که از نگاه کردن به اندام تناسلی خود در آینه نمی‌ترسد، می‌ترسی؟»

© The Independent

بیشتر از زندگی