بایدن برای شرکت در کنفرانس تغییرات آب‌و‌هوایی به مصر می‌رود

کنفرانس آب‌و‌هوایی «کوپ۲۷» سازمان ملل در اوایل ماه آینده در شرم‌الشیخ مصر برگزار می‌شود

در سال گذشته بایدن در گفت‌وگوهای تغییرات آب‌وهوایی دست خالی بود-Anna Moneymaker / Getty Images via AFP

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید،  گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در کنفرانس آب‌و‌هوایی «کوپ۲۷» سازمان ملل در اوایل ماه آینده شرکت خواهد کرد.

ژان پیر روز جمعه، ۲۸ اکتبر، در بیانیه‌ای تاکید کرد: «در ۱۱ نوامبر، رئیس‌جمهوری بایدن در بیست‌وهفتمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب‌وهوایی (کوپ۲۷) در شرم الشیخ مصر حاضر خواهد شد. محورهای صحبت‌ او در این کنفرانس، درباره تعهدات ایالات متحده برای پیشبرد مبارزه جهانی تغییرات آب‌و‌هوایی و همچنین کمک به آسیب پذیرترین‌‌ها در این مبارزه، خواهد بود. او همچنین بر وظیفه کشورهای جهان برای اقدام موثر در زمینه مبارزه با  تغییرات آب‌وهوایی، در این دهه تعیین‌کننده، تاکید خواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش پلیتیکو، در سال گذشته بایدن در گفت‌وگوهای تغییرات آب‌وهوایی دست خالی بود، اما اکنون می‌تواند تصویب قانون کاهش تورم را مطرح کند. لایحه‌ای که در آن ایالات متحده صدها میلیارد دلار را به طرح‌های انرژی پاک اختصاص می‌دهد و این کشور را متعهد می‌کند که انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ به نصف برساند.

واشنگتن پست برای اولین بار از برنامه بایدن برای شرکت در کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی در اوایل ماه جاری خبر داده بود.

به گفته کاخ سفید پس از کنفرانس کوپ۲۷، بایدن برای شرکت در اجلاس سالانه ایالات متحده و سران آسه‌آن و سران شرق آسیا در ۱۲ تا ۱۳ نوامبر به کامبوج سفر و سپس در نشست سران گروه ۲۰ در بالی، اندونزی، از ۱۳ تا ۱۶ نوامبر شرکت خواهد کرد.

بیشتر از جهان