ابراهیم رئیسی فرمان خونخواهی بسیجی کشته‌شده را صادر کرد

رئیس قوه مجریه حتی به کشته‌شدن کودکان در اعتراض‌ها هم واکنش نشان نداد

در حالی‌ که شمار کشته‌شدگان اعتراض‌های اخیر به دست‌کم ۱۸۵ نفر افزایش‌ یافته و حکومت خود را به پاسخگویی درباره قتل هیچ‌یک از جان‌باختگان ملزم نمی‌داند، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران، بر «اهتمام جدی» دستگاه‌های مسئول برای «خونخواهی» یکی از نیروهای بسیجی کشته‌شده در اعتراض‌ها تاکید کرده است.

رئیس دولت سیزدهم در گفت‌وگو با خانواده سلمان امیراحمدی، بسیجی کشته‌شده در منطقه ۱۷ تهران، گفت: «از تمام دستگاه‌های مسئول می‌خواهم برای خونخواهی از عاملان اصلی این جنایت و طراحان توطئه اخیر در کشور اهتمام بورزند.»

رئیسی مردان و زنانی از جنس سلمان امیراحمدی را «سرمایه ایران اسلامی» نامید که به گفته او، در مقاطع مختلف در مقابل «ابتلائات و مخاطرات گوناگون سینه سپر می‌کنند تا به کشور آسیب نرسد».

رئیسی در ادامه، «فرهنگ ایثار و شهادت» را مایه بقای جمهوری اسلامی ایران دانست و از نیروهای امنیتی که در اعتراض‌های اخیر مردم را سرکوب کردند، قدردانی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سلمان امیراحمدی، عضو بسیج منطقه ۱۷ تهران بود که به گزارش خبرگزاری ایرنا، در اعتراض‌های اخیر در محله حسن‌آباد کشته شد.

ابراهیم رئیسی در حالی از خانواده این فرد بسیجی دلجویی کرد که تاکنون درباره کشته‌، زخمی و دستگیر شدن هزاران شهروند ایرانی سکوت کرده است.

سازمان حقوق بشر ایران در آخرین گزارش خود شمار کشته‌شدگان اعتراض‌های اخیر را ۱۸۵ نفر اعلام کرد و گفت که در میان آنان، دست‌کم ۱۹ کودک نیز وجود دارد. این آمار تنها قربانیانی را شامل می‌شود که هویت آنان شناسایی شده و احتمال اینکه آمار کشته‌ها بیش از این باشد، بسیار زیاد است. بر اساس اعلام این سازمان، بیشترین آمار کشته‌ها مربوط به استان سیستان و بلوچستان است؛ به‌ طوری‌ که نیمی از جان‌باختگان ساکنان این استان ایران‌اند.

در حالی‌ که بسیاری از کشورهای خارجی، سازمان‌های حقوق بشری، چهره‌های مطرح و مردم جهان از سرکوب معترضان در ایران و کشتار آنان متاثر شده‌اند، رئیس قوه مجریه نه‌تنها از خانواده‌های قربانیان دلجویی نکرد و حتی به کشته‌ شدن کودکان در این اعتراض‌ها نیز واکنش نشان نداد، بلکه از دستگاه‌های مسئول خواست سرکوب اعتراض‌ها و «خونخواهی» از مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران را ادامه دهند.

ابراهیم رئیسی یکی از اعضای هیئت مرگ در کشتار زندانیان سال ۶۷ است و در کشتن معترضان و مخالفان و ریختن خون افراد بی‌گناه سابقه‌ای طولانی دارد. او خرداد ۱۴۰۰، در اولین نشست خبری خود در سمت رئیس‌جمهوری، در پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره درباره «اتهام جنایت علیه بشریت» در سال ۱۳۶۷، ادعا کرد کارهایی که انجام داده، در راستای حقوق بشر بوده است و برای عملکرد خود باید تشویق هم بشود.