عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس رنگ عوض کرد؛ مستندی از ضرب و شتم مهسا وجود ندارد

«مرحومه بیماری قبلی داشت و در اثر سکته در محیط استرس‌‎زای وزرا درگذشت»

جلال رشیدی کوچی، نماینده فارس و عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس یازدهم که قول داده‌ بود پرونده مهسا (ژینا) امینی را پیگیری می‌کند و نتیجه آن را به مردم گزارش می‌دهد، روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور، ادعا کرد که «آثار ضرب‌و‌شتم در بدن مهسا دیده نشده و او بر اثر سکته در محیط استرس‌زای وزرا درگذشته است».

او این ادعا را در حالی مطرح کرد که امجد امینی، پدر مهسا، به رسانه‌ها گفت آثار کبودی را روی پاهای دخترش مشاهده کرده بود؛ همچنین تصاویری که از خونریزی گوش مهسا منتشر شد، گمانه‌ها درباره احتمال ضربه شدید بر سر او را تقویت کرده است.

جلال رشیدی کوچی که پیش‌تر گفته بود در مقام نماینده مردم و در چارچوب قانون این موضوع را پیگیری خواهد کرد، در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران، مدعی شد: «بر روی زانو کبودی و روی پهلوها خراشیدگی بوده است که فقط کبودی زانو تازه و احتمال دارد در حین دستگیری گشت ارشاد کبود شده باشد، ولی از زمانی که از ون پیاده می‌شود تا وقتی‌ که با برانکار ایشان را به بیمارستان منتقل می‌کنند، هیچ‌گونه برخورد فیزیکی با مهسا امینی نداشتند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس هم‌صدا با دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، ادعای بیماری قبلی مهسا را مطرح کرد و گفت: «مرحومه در سال ۸۷ طی یک بیماری که غده کوچکی در سر داشت تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و پس از آن دچار دیابت می‌شود. برای درمان دیابت، مجبور به مصرف دارویی می‌شود که سبب رقیق شدن خون می‌شود و دلیلی که ایشان از ناحیه گوش دچار خونریزی شده بود، همین موضوع است.»

او این ادعا را در حالی مطرح کرد که پدر مهسا در گفت‌وگو با رسانه‌ها به‌تناوب اعلام کرد که دخترش هیچ‌گونه بیماری نداشت و کاملا سالم بود. پیش‌تر، دیگر نمایندگان مجلس، از جمله زهره الهیان، ادعا کرده بودند که مهسا از کودکی، بیماری صرع داشت.

رشیدی کوچی که در روزهای اخیر چهره‌ای متفاوت‌تر از دیگر نمایندگان مجلس از خود نمایش داده بود، در مصاحبه اخیرش ادعا کرد که «هیچ‌گونه مستندی مبنی بر اینکه ایشان بر اثر ضربه به سر فوت شده‌اند وجود ندارد، ولی چون زمینه قبلی داشته و در محیط ناایمن استرس‌زا قرار گرفته، دچار سکته شده است».

این ادعا نیز در حالی مطرح شد که طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی، نتایج بررسی‌ها در هفته‌های آتی مشخص می‌شود. همچنین خانواده امینی به نقل از دیگر دخترانی که همراه مهسا دستگیر شده بودند، گفته‌اند که دخترشان را در ون گشت ارشاد کتک زده‌ بودند.

حسین کرم‌پور، رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان هرمزگان، روز یکشنبه ۲۷ شهریور، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمد رئیس‌زاده، رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی ایران، خواستار ورود سازمان نظام پزشکی به موضوع مرگ مهسا امینی شد و ضمن اشاره به تصاویر خونریزی گوش مهسا و کبودی زیر چشم او، نوشت: «این علائم با دلایل ارائه‌شده از سوی برخی نهادها که علت را سکته قلبی اعلام کرده‌اند، همخوانی ندارد و بیشتر با علائم مرتبط با ضربه به سر و خون‌ریزی ناشی از آن همخوانی دارد.»