لباس رسمی مراسم تشییع سلطنتی چیست؟

لباس مشکی سنتی، حجاب‌های عزاداری و لباس نظامی انتخاب‌های مناسبی برای اعضای خانواده سلطنتی در مراسم سوگواری‌اند

انتخاب لباس در خانواده سلطنتی بریتانیا به منظور انتقال یک پیام سنتی است که در مراسم سوگواری نیز رعایت می‌شود. آن‌ها به احترام درگذشتگان از سنت‌های خاصی پیروی می‌کنند. معروف‌ترین آن ملکه ویکتوریا است که به نشانه غم و اندوه درگذشت همسر فقیدش، شاهزاده آلبرت، ۴۰ سال لباس سیاه پوشید.

به دنبال مرگ شاهزاده فیلیپ در ۹ آوریل ۲۰۲۱، ملکه به عزاداری خانواده سلطنتی به مدت دو هفته ابراز تمایل کرد و یکی از مقام‌های ارشد کاخ گفت که «در صورت نیاز بازوبند عزاداری استفاده خواهد شد».

لباس مشکی سنتی، حجاب‌های عزاداری و لباس نظامی انتخاب‌های مناسبی برای اعضای خانواده سلطنتی در مراسم سوگواری‌اند. در ادامه به انتخاب‌های آن‌ها در روزهای تلخ نگاهی خواهیم انداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از سنت‌های عزاداری سلطنتی استفاده از روبنده مشکی برای زنان در مراسم خاکسپاری نفر اول حکومت است. همان‌طور که ملکه، ملکه مادر و شاهدخت مارگارت در مراسم خاکسپاری جورج این سنت را ادا کردند. پوشش ملکه در اغلب عزاداری‌های بعدی خاندان سلطنتی کت‌و‌دامن یا پیراهن مشکی و کلاه سیاه بود که با گل سینه‌ای از برلیان بی‌رنگ یا مروارید تزئین می‌شد.

بسیاری از زنان خانواده سلطنتی نیز در مراسم خاکسپاری لباس مشکی، کلاه، سرپوش توری و جوراب مشکی می‌پوشند.

لباس نظامی نیز گزینه‌ای است که اعضای خاندان سلطنتی که رتبه نظامی دارند می‌توانند برای مراسم عزا بپوشند. چنانچه دوک ادینبرو، شاهزاده چارلز، شاهزاده اندرو و شاهدخت آنه در مراسم خاکسپاری ملکه مادر با لباس رسمی نظامی حضور پیدا کردند.

خاکسپاری دوک ادینبرو، همسر ملکه که به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا بسیار مختصر برگزار شد، آخرین سوگواری خانواده سلطنتی با حضور ملکه بود. در این مراسم به دستور ملکه هیچ کس لباس نظامی نپوشید. زنان خانواده با لباس‌های مشکی روز و مردان با کت‌وشلوار و کراوات مشکی در مراسم حاضر شدند. پوشیدن ماسک مشکی نیز ازجمله موارد ضروری بود. ملکه و کیت میدلتون از مروارید برای تزئین و هماهنگی لباس‌هایشان استفاده کردند.

بیشتر از زندگی