شاهزاده رضا پهلوی: مدعیان مترقی بودن نباید در برابر سرکوب همجنسگرایان سکوت کنند

سکوتی که زیر عنوان «نسبت‌ فرهنگی» صورت می‌گیرد در نهایت منجر به تشدید سرکوب‌ها علیه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی می‌شود

شاهزاده رضا پهلوی: حکومت ایران، هزاران همجنسگرا را به قتل رسانده است - PIERRE VERDY / AFP

شاهزاده رضا پهلوی، با اشاره به احکام اعدام زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار در دادگاه انقلاب ارومیه، حکومت ایران را متهم کرد که هزاران تن از جامعه همجنسگرایان را به طور نظام‌مند به‌قتل رسانده است.

شاهزاده رضا پهلوی در بخشی از پیام روز سه‌شنبه خود ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱ در توییتر نوشت آن‌هایی که مدعی ارزش‌های مترقی و پیشرو‌اند نباید در برابر صدور چنین احکامی سکوت کنند.

به‌ گفته شاهزاده رضا پهلوی، سکوتی که زیر عنوان «نسبت‌ فرهنگی» صورت می‌گیرد، در نهایت منجر به تشدید چنین سرکوب‌ها و آزار و اذیت‌ها می‌شود.

 

روز یکشنبه این هفته، سازمان حقوق بشری هەنگاو در گزارشی اعلام کرد دادگاه انقلاب ارومیه زهرا صدیقی همدانی، معروف به ساره، ۳۱ ساله و اهل نقده و الهام چوبدار ۲۴ساله و اهل ارومیه را به اتهام «فساد فی‌الارض» از طریق «ترویج همجنس‌گرایی»، «ترویج مسیحیت» و «ارتباط با رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی» به اعدام محکوم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان عفو بین‌الملل نیز روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای، طرح اتهام «قاچاق انسان» علیه  زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار را «جعلی» و «ساختگی» عنوان کرد. 

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اتهام زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار را فعالیت در «شبکه قاچاق زنان و دختران» در کردستان ایران و عراق اعلام کرده‌اند.

با این حال، بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، اطلاعات به‌دست‌‌آمده نشان می‌دهد احکام صادره بر اساس دلایل تبعیض‌آمیز مرتبط با هویت جنسیتی و گرایش جنسی واقعی یا مفروض این دو زن صادر شده است.