موج گرما در اروپا؛ ۱۷۰۰ نفر در اسپانیا و  پرتغال جان خود را از دست دادند

«تغییرات اقلیمی»، موجودیت انسان بر روی کره زمین را به خطر انداخته است

همزمان با تشدید موج گرما در شمار زیادی از کشورهای اروپایی، دفتر اروپایی «سازمان بهداشت جهانی»، روز جمعه نسبت به تداوم «تغییرات آب‌وهوایی» در سطح جهان هشدار دارد و گفت تنها در اسپانیا و پرتغال، دستکم ۱۷۰۰ تن در نتیجه موج اخیر گرما جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ به‌ نقل از مدیر منطقه‌ای «سازمان بهداشت جهانی» در اروپا نوشت طی چند دهه گذشته، صدها هزار نفر در اثر گرما جان خود را از دست داده‌اند.

هانس کلوگه خواهان اقدام فوری مشترک کشورهای جهان، برای مقابله با موج گرما و «تغییرات آب‌وهوایی» ناشی از گرمایش کره زمین شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌ گفته مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی، «تغییرات اقلیمی»، موجودیت انسان بر روی کره زمین را به خطر انداخته و دولت‌ها باید فورا اختلاف‌های خود را کنار بگذارند و به تعهدات و محدودیت‌های پذیرفته‌شده در توافق‌نامه سال ۲۰۱۵ پاریس‌ پایبند باشند.

خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری از گزارش روز جمعه خود، به‌نقل از این مقام «سازمان بهداشت جهانی» نوشت آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها که پیشتر تنها در کشورهای جنوبی اروپا دیده می‌شد، حالا تا شمال اسکاندیناوی پیش رفته و گزارش می‌شود.

هفته گذشته، فقط در لندن، پایتخت بریتانیا، ۴۱ خانه، به‌دنبال آتش‌سوزی‌های ناشی از موج گرمای اخیر در اروپا سوخت و نابود شد.

به‌ گفته مدیر اروپایی سازمان بهداشت جهانی، «تغییرات آب‌و‌هوایی» پدیده تازه‌ای نیست. ولی فصل‌به‌فصل، سال‌به‌سال، دامنه پیامدهای فاجعه‌‌بارش بیشتر و روشن‌تر می‌شود.

به‌ گفته این مقام «سازمان بهداشت جهانی»، قرار گرفتن در معرض گرمای شدید، در بیشتر مواقع شرایط بهداشتی محلی را بدتر می‌کند.

نوزادان و افراد مسن، از سایر گروه‌های سنی نسبت به گرمای شدید آسیب‌پذیرند و برای آنها خطر مرگ وجود دارد.

بیشتر از جهان