مجلس نمایندگان آمریکا به حق پیشگیری از بارداری رای داد

این طرح با ۲۲۸ رای موافق در برابر ۱۹۵ رای مخالف تصویب شد

این قانون برای این که مراحل اجرایی خود را طی کند لازم است ابتدا در مجلس سنا بررسی و تصویب شود-SAUL LOEB / AFP

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن دسترسی افراد به داروها و وسایل پیش‌گیری از بارداری به عنوان یک «حق» شهروندی در سطح فدرال، در سراسر ایالات متحده، به‌رسمیت شناخته می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد روز جمعه ۳۱ تیرماه در گزارشی نوشت، این طرح که از حمایت نمایندگان دموکرات‌ برخوردار است با ۲۲۸ رای موافق در برابر ۱۹۵ رای مخالف تصویب شد.

در رای‌گیری روز شامگاه پنج‌شنبه، تمامی نمایندگان دموکرات حاضر از طرح پشتیبانی کردند در حالی که تنها هشت تن از جمهوری‌خواهان، به حق دسترسی به وسایل و داروهای پیشگیری از بارداری رای دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این قانون برای این که مراحل اجرایی خود را طی کند لازم است ابتدا در مجلس سنا بررسی و تصویب شود.

برای تصویب در مجلس سنا، دستکم به حمایت ۱۰ سناتور جمهوری‌خواه نیاز است که بعید از چنین اتفاقی بیفتند.

به‌نوشته آسوشیتدپرس، این طرح از آخرین اقدامات دموکرات‌ها در «جدال فرهنگی» خود علیه جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران آمریکایی است.

سه‌شنبه این هفته نیز مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را تصویب کرد که به‌موجب آن «ازدواج با همجنس»، در سطح فدرال، در تمامی ایالت‌ها، به‌رسمیت شناخته خواهد شد. این طرح نیز برای اجرا ابتدا باید در مجلس سنا بررسی و تصویب شود. جایی که جمهوری‌خواهان قدرت بیشتری دارند و احتمالا با آن مخالفت خواهند کرد.

دموکرات‌های ابراز نگرانی کرده‌اند که با توجه به تصمیم‌ اخیر «دیوان عالی آمریکا» برای محدودیت حق پایان‌دادن خود‌خواسته به بارداری، این امکان وجود دارد که محافظه‌کاران آمریکایی از این نیز فراتر روند و قوانین سخت‌گیرانه بیشتری در قبال آزادی‌ها و حقوق زنان وضع کنند.

اما جمهوری‌خواهان استدلال می‌کنند این قانون به موارد بیشتر «سقط جنین» در جامعه آمریکا می‌انجامد و اجازه استفاده برخی داروها را می‌دهد که هنوز مجوز کامل «سازمان غذا و دارو» ایالات متحده را دریافت نکرده‌اند.

بیشتر از جهان