همزمان با سفر بایدن به عربستان سعودی، ایران از یک واحد جدید پهپادی رونمایی کرد

پهپاد‌های این واحد جدید دستکم هزار کیلومتر بُرد دارند و قادرند به‌مدت ۲۴ ساعت پرواز کنند

همزمان با سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به عربستان سعودی، ایران از یک واحد جدید پهپادی نیروی دریایی ارتش رونمایی کرد.

 به گفته روابط عمومی ارتش ایران، این واحد جدید پهپادی، شامل یگان‌های شناور، سطحی و زیرسطحی، با قابلیت حمل انواع پهپادهای «رزمی»، «شناسایی» و «انهدامی» است.

خبرگزاری دولتی مهر روز جمعه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ در گزارشی به‌نقل از مقام‌های ارتش ایران، محدوده عملیاتی این واحد جدید ارتش را شمال اقیانوس هند، در مجاورت تنگه هرمز و دریای عمان، عنوان کرد.

خبرگزاری رویترز هم روز جمعه در گزارشی نوشت شمار دقیق کشتی‌های جنگی، ناوها و زیردریایی‌هایی که روز جمعه، همزمان با سفر بایدن به عربستان سعودی، در رزمایش ارتش ایران حضور داشتند مشخص نیست، اما ۵۰ فروند هواپیمای بدون‌سرنشین رزمی، تنها بر روی یک کشتی جنگی به نمایش گذاشته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته روابط عمومی ارتش، پهپاد‌های این واحد جدید دستکم هزار کیلومتر بُرد دارند و قادرند به‌مدت ۲۴ ساعت پرواز کنند.

به‌گزارش خبرگزاری دولتی مهر، یکی از پهپادهای جدیدی که روز جمعه معرفی شد «آرش» نام دارد. به‌گفته مقام‌های ارتش ایران، پهپاد «آرش» می‌‌تواند اهداف خود در دریا و خشکی شناسایی و سپس منهم کند.

به‌گفته مقام‌های ارتش ایران،۵۰ فروند پهپاد «انهدامی» بر روی ناو جنگی «لاوان» مستقر شده است. ناو پهپادبر «لاوان»، وظیفه «ترابری زرهی» و نقل‌وانتقال نیروهای ارتش را هم بر عهده دارد.

اسرائيل و عربستان سعودی و برخی دیگر از متحدان آمریکا در منطقه، بارها نسبت به تهدیدهای هوایی حکومت ایران و گروه‌های نیابتی وابسته به «سپاه پاسدارن» هشدار داده‌اند.

تلاش برای تشکیل یک «پدافند دفاع هوایی مشترک» در خاورمیانه، از اهداف اصلی سفر جو بایدن به اسرائیل و عربستان سعودی عنوان شده است.