جنگ در اوکراین، صیقل‌دهندگان الماس در هند را بیکار کرده است

این کشور آسیای جنوبی ۹۰ درصد از الماس‌های جهان را برش و صیقل می‌دهد

اتحادیه الماس گجرات از دولت ایالتی درخواست کرد که کمک‌های مالی و آموزش مهارت مجدد را برای صیقل‌دهندگان بیکار شده فراهم کند تا به غلبه بر این بحران کمک کرده باشد- SAM PANTHAKY / AFP

صنعت عظیم پرداخت و صیقل دادن الماس هند، حدود ۲۵۰ هزار نفر از دو میلیون کارگر خود را به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه که به تامین این جواهرات ضربه زده، اخراج کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک اتحادیه کارگری در هند با اشاره به وضعیت جنگی حاکم بین روسیه و اوکراین این موضوع را اعلام کرد. این کشور آسیای جنوبی ۹۰ درصد از الماس‌های جهان را برش و صیقل می‌دهد و معادن الماس روسی مانند آلروسا به‌طور سنتی ۳۰ تا ۴۰ درصد از جواهرات خام وارداتی به هند را تامین می‌کنند.

رامش زیلاریا، رئیس اتحادیه کارگران الماس گجرات، دراین‌باره گفت: «این مشکل از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین شروع شد. کشورهای غربی مانند ایالات متحده و اروپا از پذیرش الماس‌های روسی که در هند صیقل و پرداخت شده‌اند، دست برداشتند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق گفته زیلاریا، کارگران این ماه در ایالت غربی گجرات (‌مرکز اصلی این صنعت) تعدیل شدند، زیرا شرکت‌ها با اختلال در جریان نقدینگی و عرضه، دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

معامله‌گران می‌گویند از زمانی که تحریم‌های غرب، مسکو را مجبور به خروج از سیستم پرداخت‌های فرامرزی سوئیفت کرد، عرضه روسیه کاهش یافته و زنجیره تامین در بلاتکلیفی قرار گرفته است.

اتحادیه الماس گجرات از دولت ایالتی درخواست کرد که کمک‌های مالی و آموزش مهارت مجدد را برای صیقل‌دهندگان بیکار شده فراهم کند تا به غلبه بر این بحران کمک کرده باشد.

هند خواستار توقف خشونت‌ها در اوکراین شده، اما از محکوم کردن حمله‌های روسیه به اوکراین خودداری کرده است.

دو کشور هند و روسیه از لحاظ تاریخی روابط نزدیکی داشته‌اند و مسکو بیشتر تسلیحات دهلی‌نو را تامین می‌کند.

بیشتر از جهان