حضور ترامپ در مسابقات اسب‌دوانی؛ نمایش اقتدار در حزب جمهوری‌خواه و شادی هواداران

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با تشویق گرم طرفدارانش در ایالت سرخ روبه‌رو شد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، روز شنبه با حضور در دربی کنتاکی، هوادارانش در ایالت سرخ را خوشحال کرد.

ترامپ در ویدیوهای این رویداد در کنار کیمبرلی گیلفویل، شریک زندگی پسرش دونالد جونیور، حضور دارد. مشخص نشد پسر ترامپ یا سایر اعضای این خانواده نیز حضور داشتند یا نه.

برنده دربی که در مجموعه اسب‌دوانی چرچیل داونز در لوییزویل برگزار می‌شد، اسبی به نام «ریچ استرایک» بود که امید چندانی به پیروزی‌اش نبود اما با بخت ۸۰-۱ برنده شد. این مسابقه تماشاچیان سرشناسی نظیر اندی بشیر، فرماندار دموکرات این ایالت، و نیز مایکل فلپس، شناگر المپیک، داشت.

ترامپ از سفر در این آخر هفته به کنتاکی بیش از یک هدف را دنبال می‌کرد؛ زیرا او برای تثبیت کنترل خود بر جمهوری‌خواهان تلاش می‌کند.

به گزارش نیویورک تایمز، کارگروه بزرگ اقدام سیاسی «پی‌ای‌سی» (PAC) او در این مسابقه در حال جمع‌آوری ۷۵ هزار دلار به ازای هر نفر در ایالتی بود که میچ مک‌کانل، یکی از بزرگ‌ترین رقبای او در حزب جمهوری‌خواه و رهبر اقلیت سنا از آن برخاسته است. مک‌کانل در این رویداد حضور نداشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایالت کنتاکی قلمرو مطلق ترامپ است و او در انتخابات سال ۲۰۲۰ در این ایالت، با حدود ۳۰ امتیاز بیشتر بر جو بایدن چیره شد. دربی روز شنبه در مجموعه اسب‌دوانی  چرچیل داونز لوییزویل برگزار شد و در آن ریچ استرایک، اسبی که چندان امیدی به پیروزی‌اش نبود، مشهورترین مسابقات تاج سه‌گانه (تریپل کراون) را برنده شد.

مدت‌ها است که عامل پیروزی مک‌کانل در سال ۲۰۲۰ بر امی مک گرت، رقیب دموکرات او را، رئیس‌جمهوری سابق (آمریکا) می‌دانند. مک گرت در سال ۲۰۲۰ با وجود حمایت‌های مالی فراوان در همه شهرستان‌ها از رهبر اقلیت سنا شکست خورد.

بر اساس گزارش‌ها، ترامپ در محفلی خصوصی که پارسال با حضور خیرین جمهوری‌خواه برگزار شد، مک‌کانل را «پسر احمق یک بدکاره» خوانده بود.

انتظار می‌رود مک‌کانل سال آینده در صورتی که حزبش کنترل سنا را در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر به دست آورد، دوباره رهبر جمهوری‌خواهان این مجلس شود. وضعیت او کاملا برعکس کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان است که پیش‌بینی می‌شود اگر جمهوری‌خواهان در ژانویه کنترل مجلس نمایندگان را به دست گیرند، برای کسب کرسی ریاست مجلس مشکل داشته باشد.

مک‌کارتی تلاش کرد با کارهایی از جمله با حضور در مار-ئه-لاگو و تماس تلفنی همچنان در جرگه افراد خوشایند ترامپ باقی بماند؛ گرچه در روزها و ساعات بلافاصله بعد از حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره همواره در مورد رئیس‌جمهوری سابق به صورت قطره‌چکانی اظهارنظر کرد.

تلاش‌های این آخر هفته ترامپ در دربی بخشی از کارزار حفظ بودجه مبارزاتی وسیعی است که در پایان سال ۲۰۲۱ از سرجمع نقدینگی در دست کارگروه ملی جمهوری‌خواهان (آر.ان.سی) و کارگروه ملی دموکرات‌ها (دی.ان.سی) در حال پیشی گرفتن بود.

تشویق پرشور دونالد ترامپ در مجموعه‌ اسب‌دوانی چرچیل داونز بعد از اجرای ترانه «کنتاکی خانه دیرین من» در آستانه مسابقات اسب‌دوانی کنتاکی دربی

اد دی‌روزا(@EJXD2)۷ مه ۲۰۲۲

ترامپ از پایان تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مالی نشانه‌ای بروز نداد و در عین حال در خرج کردن پول‌هایی که جمع‌آوری کرد، نیز کند بود. او هنوز اعلام نکرده که برای راه یافتن به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ اقدام خواهد کرد اما تمام شواهد حاکی از آن است که بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر، احتمالا این کار را انجام دهد.

بیشتر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه که تاکنون از پشتیبانی او برخوردار شده‌اند، حمایت مالی چندانی دریافت نکرده‌اند. البته انتخابات مقدماتی جورجیا استثنای چشمگیری در این قاعده بود و ترامپ برای به زیر کشیدن فرماندار برایان کمپ نیم میلیون صرف کرد؛ زیرا او از کمک به رئیس‌جمهوری سابق برای باطل کردن انتخابات ۲۰۲۰ امتناع کرده بود.

© The Independent