انفجار در کابل و ننگرهار؛ چهار عضو طالبان کشته شدند

هنوز شخصی یا گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است

در یک هفته اخیر، موج حملات مرگبار در افغانستان افزایش یافته است-

STR / AFP

پیش از ظهر پنجشنبه، یکم اردیبهشت، بار دیگر دو انفجار شهر کابل را تکان داد. انفجار نخست در منطقه چهارراه قنبر در ناحیه ۵ این شهر رخ داد و انفجار دوم از ناحیه کوته سنگی گزارش شد. هم‌زمان با این حوادث در کابل، از وقوع انفجاری از شهرستان خوگیانی استان ننگرهار نیز خبرهایی منتشر شد.

خالد زدران، سخنگوی فرماندهی پلیس طالبان در کابل، در توییتی نوشت که حادثه چهارراه قنبر در پی انفجار مین جاسازی شده در گلدان کنار خیابان رخ داده است و در نتیجه آن، دو کودک زخمی شده‌اند. او در مورد انفجار دوم در ناحیه کوته سنگی غرب کابل، اظهارنظر نکرد.

شماری از ساکنان کابل در رسانه‌های مجازی نوشتند که هر دو انفجار تلفاتی به جا گذاشته‌اند، اما سخنگویان طالبان در این مورد سکوت کرده‌اند.

در همین حال، وقوع یک انفجار در شهرستان خوگیانی ننگرهار جان چهار عضو گروه طالبان را گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قاری صلاح‌الدین، فرماندار طالبان در خوگیانی، به روزنامه اطلاعات روز گفت که حادثه صبح پنجشنبه در منطقه بره‌خواران این شهرستان رخ داده و علت آن هم انفجار یک مین کنارجاده‌ای بوده است.

در عین حال، وقوع دو انفجار دیگر هم در شهرهای مزارشریف و قندوز در شمال افغانستان گزارش شد. منابع آگاه به ایندیپندنت فارسی گفتند که هدف انفجار در مزارشریف، نمازگزاران یک مسجد متعلق به شیعیان و هزاره‌ها بوده و تلفاتی نیز داشته است. از انفجارهای قندوز و مزارشریف هنوز جزئیات بیشتری در دست نیست.

این انفجارها در حالی رخ می‌دهند که کابل در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هم حملات مرگباری را پشت گذاشت که در آن‌ها، دو مرکز آموزشی در منطقه هزاره‎‌نشین این شهر و یک خودرو حامل نظامیان طالبان هدف قرار گرفتند. طالبان تلفات انفجارهای روز سه‌شنبه را شش کشته و ۱۱ زخمی اعلام کردند اما منابع محلی، تعداد قربانیان را حدود ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی براورد کرده‌اند. هیچ فرد یا گروهی تاکنون مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است.