اعتراض سراسری معلمان؛ درخواست آزادی معلمان زندانی و تندتر شدن برخوردهای امنیتی

جمعی از فرهنگیان در اعتراض به سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی نوزادشان، شعار «یه سیسمونی کم بشه، مشکل ما حل می‌شه!» سر دادند

همزمان با آغاز تجمع سراسری معلمان، جو امنیتی در خیابان‌های اطراف وزارت آموزش و پرورش با حضور ماموران انتظامی و لباس شخصی، ایجاد شده است.

تجمع سراسری معلمان در اعتراض به آیین‌نامه ناقص رتبه‌بندی معلم‌های، اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها و همچنین سرکوب مستمر فعالان صنفی، در نخستین روز اردیبهشت‌ ماه آغاز شد.

آزادی معلم‌های زندانی، آموزش رایگان و باکیفیت برای دانش‌آموزان، تشکیل کلاس‌های درس با ظرفیت حداکثر ۱۶ دانش‌آموز، از دیگر مطالبه‌‌های تجمع ‌کننده‌هاست.

در حالی‌که برخی مراکز استان‌ها و شهرها شاهد برگزاری تجمع معلمان بودند، تهران زیر سایه حضور گسترده ماموران انتظامی و نیروهای لباس شخصی در محدوده منتهی به وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، در صفحه توییتر خود از ممانعت از برگزاری هرگونه تجمع در تهران و بازداشت برخی معلم‌ها خبر داد.

این فعال صنفی همچنین نوشته است: «از میدان فردوسی تا طالقانی و تمام خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به قرنی، نیروهای انتظامی حضور دارند و افرادی که برای تجمع آمده را بازداشت و یا متفرق می‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفتاد نفر از معلمان در تهران بازداشت شدند

تجمع معلمان در تهران با برخورد شدید امنیتی و بازداشت شماری از تجمع‌کنندگان همراه بود.

ماموران انتظامی و امنیتی، ضمن تلاش برای جلوگیری از برگزاری تجمع در مقابل وزارت آموزش و پرورش در تهران، حدود ۴۰ نفر از معلمان زن را بازداشت کرده و آنها را به کلانتری وزرا منتقل کردند.

محمد حبیبی، با انتشار نام تعدادی از بازداشت‌شدگان در صفحه توییتر خود اعلام کرد که در میان بازداشت‌شدگان، یک معلم بازنشسته ۸۲ ساله نیز حضور دارد.

سخنگوی کانون صنفی معلمان همچنین از بازداشت ۳۰ نفر از معلمان مرد خبر داد و نوشت که آنها به کلانتری گیشا منتقل شدند.

سایت هرانا نیز گزارش داد، جمعی از معلمان که در تجمع شیراز حضور داشتند، خواستار آزادی همکار‌ان خود شده و شعار «معلم زندانی، آزاد باید گردد» سر دادند.

معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان فارس که مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان واقع تجمع کردند، با شعار «معلم داد بزن، حقت را فریاد بزن»، خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

همچنین در شیراز و اصفهان، جمعی از فرهنگیان در اعتراض به سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی نوزادشان، شعار «یه سیسمونی کم بشه، مشکل ما حل می‌شه!» و «سیسمونی رو رها کن، فکری به حال ما کن»‌ سر دادند.

در نیشابور، معلمان در تجمع خود شعار دادند: «وزیر بی‌کفایت، استعفا استعفا».

شماری از معلمان در شهرهای رشت، کرمانشاه، بوشهر، اهواز، نیشابور، سنندج، پلدختر، کامیاران، سقز، دهگلان، کوهدشت، تاکستان، الیگودرز، هرسین، شهرضا، بیجار، اسلام‌‌آباد غرب، شوشتر، شوش، بانه، یاسوج، مریوان، سیرجان، سنقر، آبدانان و سردشت نیز طی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، روز پنجشنبه یکم اردیبهشت‌ماه مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش این شهرها، تجمع کردند.