ترامپ دیگر تمایلی ندارد به توییتر بازگردد

ترامپ گفت برنامه‌های او برای انتخابات ۲۰۲۴ پس از پایان انتخابات میان‌دوره‌ای در پاییز اعلام خواهد شد

بعد از شورش ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، ترامپ برای همیشه از این رسانه اجتماعی محروم شد‌ـ ALLISON JOYCE/GETTY IMAGES VIA AFP

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای ضمن مباهات به حمایت لاتین‌تبار‌های آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، گفت اگر توییتر ممنوعیت او را لغو کند هم دیگر به توییتر باز نخواهد گشت.

ترامپ همچنین به سیریوس اکس‌امز آمریکانو مدیا (SiriusXM’s Americano Media) گفت که مردم از برنامه‌های او برای انتخابات ۲۰۲۴، که به گفته او پس از پایان انتخابات میان‌دوره‌ای در پاییز به اطلاع عموم خواهد رسید، «بسیار خوشحال» خواهند شد. 

ترامپ به لاپولیتیکا گفت: «این را به شما بگویم که به نظرم بسیاری از مردم خوشحال خواهند شد. پس از انتخابات میان‌دوره‌ای آن را اعلام می‌کنم، اما بسیاری از مردم خیلی خوشحال خواهند شد.»

او همچنین در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز دیجیتال، مدعی شد که لاتین‌تبارها به اعتبار او، از حزب جمهوری‌خواه حمایت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت «به گمانم واقعا رابطه‌ای بین ما هست... فکر می‌کنم من این رابطه را در سال ۲۰۱۶ آغاز کردم و عملکرد خیلی خوبی داشتم. تقریبا از هر نظر عملکرد بسیار بهتری داشتیم. در انتخابات دوم در سال ۲۰۲۰، همان‌طور که می‌دانید ۱۲ میلیون بیشتر رای داشتم و عملکردمان در رابطه با لاتین‌تبارها واقعا خوب بود.»

«من با لاتین‌تبارها عالی عمل کردم، می‌دانید چرا؟ چون آدم‌هایی بسیار جالب، پرانرژی‌ و بسیار کارآفرین‌اند. آنان همچنین مرز را درک کردند. می‌دانید آن‌ها مرز را بهتر از هرکس دیگری درک می‌کنند و دلشان می‌خواهد مرزها امن باشد.»

ترامپ در تابستان ۲۰۱۵ که از قصد خود برای شرکت در انتخابات سال ۲۰۱۶ برای ورود به کاخ سفید خبر می‌داد، گفته بود: «وقتی مکزیک اتباع خود را می‌فرستد، بهترین‌ها را نمی‌فرستد. آن‌ها امثال شما را نمی‌فرستند، افرادی پرمشکل را می‌فرستند و آن‌ها مشکلات را با خود می‌آورند»

او همان موقع افزود: «مواد مخدر می‌آورند. جرم و جنایت می‌آورند. متجاوزان جنسی می‌آیند. به نظرم بعضی‌ها هم آدم‌های خوبی‌اند. اما من با نیروهای مرزبانی صحبت می‌کنم و آن‌ها به ما می‌گویند که چه چیزی به دست می آوریم.»

ترامپ در مصاحبه‌ای که چهارشنبه شب پخش شد، در مورد توییتر گفت: «احتمالا هیچ علاقه‌ای ندارد» به آن بازگردد.

او افزود: «می‌دانید توییتر خیلی ملال‌آور شده است. آن‌ها خود را از بسیاری از صاحب‌نظران خوب... از بسیاری از صاحب‌نظران محافظه‌کار خلاص کرده‌اند.»

بعد از شورش ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، ترامپ برای همیشه از این رسانه اجتماعی محروم شد.

تلاش‌های او برای به چالش کشیدن توییتر از طریق راه‌اندازی رسانه اجتماعی خود به نام تروث سوشال (Truth Social) نیز «فاجعه» و«شکستی بزرگ» نام گرفت و به نظر می‌رسد خود رئیس‌جمهوری پیشین چندان علاقه‌ای به آن ندارد.

© The Independent

بیشتر از جهان