پوتین در مراسم خاکسپاری سیاست‌مدار روس «چمدان هسته‌ای» را همراه داشت

چمدان مشابهی نیز در اختیار وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه است

در مراسم خاکسپاری، مردی همراه پوتین بود که کیف حاوی رمزهای لازم برای حمله هسته‌ای را در دست داشت - Sergei GUNEYEV / AFP

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه ۸ آوریل (۱۹ فروردین) در مراسم خاکسپاری یک سیاستمدار راست افراطی همراه با کیف «فوتبال هسته‌ای»(چمدان هسته‌ای) روسیه حضور یافت.

آقای پوتین را مردی با کت و شلوار تیره همراهی می‌کرد که کیف حاوی رمزهای لازم برای صدور دستور حمله هسته‌ای از راه دور را در دست داشت.

در میانه بیم و نگرانی از  اقدام به ترور، هنگام ادای احترام رهبر روسیه به (جنازه) ملی‌گرای افراطی ولادیمیر ژیرینوفسکی، عزاداران را از کلیسای جامع مسیح منجی دور کرده بودند. 

آقای پوتین دسته‌ای گل سرخ برداشت و آن را پایین تابوت در باز گذاشت و صلیب کشید. هنگامی که برای ادای احترام نزدیک تابوت شد هیچ محافظ مسلحی کنار تابوت حضور نداشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کانال تلگرامی وی‌سی‌اچ‌کی-اوجی‌پی‌یو گزارش داد: «به خاطر حضور ولادیمیر پوتین، همه مردم، حتی بستگان ژیرینوفسکی را که بر صندلی‌ها نشسته بودند، از تالار مخصوص خداحافظی با جنازه بیرون کرده بودند.»

درست همان‌طور که دستیاران نظامی رئیس‌جمهوری ایالات متحده کیف فوتبال هسته‌ای را با خود حمل می‌کنند، طوری برنامه‌ریزی شده بود که کیف هسته‌ای روسیه مشهور به «چگت» نیز همواره در دسترس رئیس‌جمهوری این کشور باشد. گویا چمدان مشابهی نیز همراه وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است.

ولادیمیر ژیرینوفسکی، سیاستمدار راست‌گرای افراطی و رئیس حزب افراطی ملی‌گرای لیبرال-دموکرات بود. او ۱۵ هفته پس از آن که تاریخ حمله روسیه به اوکراین را پیش‌بینی‌ کرده بود بر اثر ابتلا به کووید درگذشت.

 

© The Independent

بیشتر از جهان