ایلان ماسک تمام خانه‌هایش را فروخت تا مالک هیچ خانه‌ای نباشد

او هر هفت خانه‌اش در کالیفرنیا را به قیمت ۱۲۸ میلیون دلار فروخت

گرایمز گفت ماسک «مثل یک میلیاردر زندگی نمی‌کند» و گاهی اوقات «زیر خط فقر» زندگی می‌کند‌ـ ANGELA WEISS / AFP

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، ثروتمندترین مرد جهان، به عهد خود که «مالک هیچ خانه‌ای نباشد» عمل کرد و هر هفت خانه‌اش در کالیفرنیا را به قیمت ۱۲۸ میلیون دلار فروخت و حدود ۲۵ میلیون دلار سود از این فروش به‌ دست آورد.

ماسک مدعی است این تصمیم ناشی از میل او به تمرکز کامل روی ماموریتش برای فرستادن بشر به مریخ است.

هرچند خیلی‌ها به ماسک‌ــ که از این حرف‌های نسنجیده زیاد می‌زند‌ــ شک دارند، گرایمز، خواننده و همسر سابقش، ادعا کرد که او در مورد اهدافش صادق است.

گرایمز در مصاحبه اخیرش با ونیتی فر (Vanity Fair) گفت که ماسک «شاید حرف‌های احمقانه زیادی بزند، اما کار درست را انجام می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرایمز گفت: «پروژه مریخ دشوار است. هیچ درآمدی ندارد. به هیچ طریقی نمی‌شود از آن پولی درآورد. این به نفع بشریت است و خطرناک و گران است‌، مردم هم می‌گویند او پول احتکار می‌کند! نه، او همه چیز را صرف تحقیق و توسعه می‌کند.»

او گفت ماسک «مثل یک میلیاردر زندگی نمی‌کند» و گاهی اوقات «زیر خط فقر» زندگی می‌کند. او زمانی را به یاد می‌آورد که در یک «خانه‌ بسیار ناامن ۴۰ هزار دلاری زندگی می‌کردند» همان‌جا همسایگان از این زوج فیلم گرفتند و گفتند او «هشت روز تمام کره بادام‌زمینی» خورد.

ماسک با فروش آخرین خانه‌اش، حالا در یک منزل اجاره‌ای ۵۰ هزار دلاری در نزدیکی دفتر مرکزی اسپیس ایکس در بوکا چیکا در تگزاس زندگی می‌کند.

یکی از خانه‌هایی که ماسک فروخت، منزل جین وایلدر، بازیگر قدیمی و ستاره فیلم‌های «ویلی وونکا و کارخانه شکلات‌سازی» و «زین‌های شعله‌ور»، بود.     

او شرط گذاشته بود خانه را فقط در صورتی می‌فروشد که تخریب نشود یا «روح خانه از دست نرود».

او برای فروش خانه با جردن واکر‌ـ‌پرلمن، خواهرزاده وایلر، به توافق رسید تا به این شکل خانه در تملک خانواده وایلر بماند.  

آقای واکر-پرلمن ایلان ماسک را به‌خاطر فروش خانه به قیمت تمام‌شده تحسین کرد. آقای ماسک برای خرید آن ۶.۷۵ میلیون دلار پرداخت و آن را ۷ میلیون دلار به فروش گذاشت و به واکر-پرلمن وام ۶.۷ میلیون دلاری پیشنهاد کرد تا بتواند از عهده خرید این عمارت برآید.

واکر-پرلمن به وال استریت ژورنال گفت: «او می‌توانست این خانه را به قیمت بسیار بالاتری بفروشد. اگر بگویم به من لطف کرده اغراق نکرده‌ام.»

با وجود تحولاتی که در مجموعه املاک و دارایی‌های آقای ماسک به وجود آمده، به لطف سخنان جنجالی‌اش همچنان چهره‌ای مناقشه‌بر‌انگیز باقی مانده است. او «کاروان آزادی» کانادایی، مسدود کردن گذرگاه‌های مرزی در کانادا و تجمع در خیابان‌های اوتاوا در تلاش برای پایان دادن به اجباری شدن واکسیناسیون در این کشور را ستود و روز دوشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، را بر سر حاکمیت اوکراین به مبارزه تن‌به‌تن دعوت کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان