از ریاض تا اوپک؛ نخست‌وزیر بریتانیا به دنبال کاهش قیمت نفت

دولت بریتانیا واردات نفت از روسیه را ممنوع  کرده است

جانسون این هفته به عربستان سعودی سفر خواهد کرد تا تلاش کند عربستان را برای افزایش تولید متقاعد کند - STRINGER / AFP

در ادامه انتشار خبری مبنی بر آن که بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، قصد دارد برای رایزنی جهت افزایش تولید نفت به ریاض سفر کند، یک مقام ارشد بریتانیایی گفت که او قصد دارد در اجلاس آتی اوپک نیز حضور یابد.

به گزارش رویترز، در حالی که قیمت نفت خام پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، رکورد قیمت‌ها را جا‌به‌جا کرده است، عربستان سعودی و امارات تاکنون به درخواست‌های ایالات متحده برای استفاده از ظرفیت تولید مازاد خود برای مهار قیمت‌های افسارگسیخته، پاسخ رد داده‌اند.

روابط عربستان با غرب بر سر طیفی از مسایل حقوقی، از جمله جنگ یمن و نیز قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، در کنسولگری عربستان در استانبول در سال ۲۰۱۸، تیره شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه تایمز نوشت که جانسون این هفته به عربستان سعودی سفر خواهد کرد تا تلاش کند عربستان را برای افزایش تولید متقاعد کند. گفته می‌شود که او توانسته است روابط خوبی با رهبران آن کشور برقرار کند و به همین دلیل، امیدوار است که تلاش‌های او نتیجه دهد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا به تایمز گفت که بریتانیا رابطه روشنی با عربستان دارد؛ اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، عربستان سعودی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است. در زمان بحران بزرگ انرژی جهانی که ناشی از این جنگ در اروپا است، درست است که نخست‌وزیر و دیگر رهبران جهان با عربستان سعودی تعامل داشته باشند و در جایی که منطقی است، با یکدیگر همکاری کنند.

روز دوشنبه، ۱۴ مارس، قیمت نفت با امید به تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در اوکراین، چهار دلار در هر بشکه کاهش یافت و قیمت نفت برنت به ۱۰۸.۹۲ دلار رسید.

دولت بریتانیا واردات نفت از روسیه را ممنوع  کرده است. بریتانیا برای حدود یک سوم واردات خود به روسیه متکی است، با این حال در تلاش است تا با یافتن جایگزین‌های دیگر، اقتصاد خود را از عوارض این تحریم دور نگه دارد.

بیشتر از اقتصاد