بازتاب نارضایتی از سیاست‌های بایدن در پمپ‌بنزین‌های آمریکا

رانندگان خشمگین برچسب‌هایی در انتقار از رئیس جمهوری آمریکا به در و دیوار پمپ‌های بنزین می‌چسبانند

این برچسب‌ها نخستین بار سال گذشته ظاهر شدند و با ادامه افزایش قیمت بنزین، محبوبیت پیدا کردند - nypost

با افزایش سرسام‌آور قیمت بنزین، برچسب‌هایی با تصویر جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، که با انگشت به جایی اشاره‌ می‌کند، و با عبارت «من این کار را کردم!» با چاپ درشت و پررنگ، در پمپ‌بنزین‌هایی در سراسر آمریکا، از جمله نیویورک، ظاهر شده است.

نشریه نیویورک پست گزارش داده است که مشابه این  برچسب‌ها که دربسته‌های ۱۰۰تایی به قیمت ۸ دلار در آمازون به فروش می‌رسد، در پمپ‌بنزین‌ها به‌چشم می‌خورند.

در یک پمپ‌بنزین متعلق به شرکت شل در محله هارلم در برادوی نیویورک، جایی که خبرنگار این نشریه با رانندگانی مصاحبه کرد که برای پر کردن باک اتومبیل‌شان در انتظار بودند، سه برچسب بود.

 این برچسب‌ها در پمپ‌بنزین‌های متعدد در نیویورک چسبانده شده‌اند و البته صاحبان این محل از کارکنان خواسته‌اند که برچسب‌ها را بکنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پمپ‌بنزینی در هارلم، جایی که چند برچسب بایدن روی پمپ چسبانده شده بود، وینسنت ویلیامز، جوان سیاهپوست ساکن هارلم که در حال بنزین زدن بود، گفت: «من طرفدار دموکرات‌ها نیستم. آن‌ها جوری وانمود می‌کنند که انگار از اقلیت‌ها حمایت می‌کنند، اما در واقع فقط برای خودشان کار می‌کنند. افزایش قیمت بنزین واقعا مزخرف است.»

این جوان ۲۹ ساله می‌گوید فقط می‌توانست به اندازه ۱۵ دلار بنزین بزند و این مبلغ اکنون تنها هزینه ۱۱ لیتر {۳ گالن} بنزین می‌شود.

بر اساس گزارش انجمن خودرو آمریکا، از روز شنبه ۱۲ مارس، قیمت یک گالن بنزین معمولی بدون سرب، میانگین چهار دلار و ۷۸ سنت در منهتن، و چهار دلار و ۳۲ سنت در سطح کشوری است.

یک شهروند دیگر در بروکلین گفت که برای پر کردن باک تویوتا RAW4 خود باید در جای دیگری بودجه را کاهش دهد. میر ملندز، ۲۰ ساله، ساکن بروکلین، گفت که برای پر کردن باک تویوتای خود باید از هزینه‌های خود در جای دیگر بزند: «الان ۴۷ دلار خرج کردم و این فقط هزینه پر کردن نصف باک بود. معمولاً آخر هفته‌ها برای غذا خوردن بیرون می‌روم و اکنون دیگر نمی‌توانم این کار را انجام دهم.»

این برچسب‌ها نخستین بار سال گذشته ظاهر شدند و با ادامه افزایش قیمت بنزین، محبوبیت پیدا کردند. دولت بایدن واردات نفت روسیه را در واکنش به جنگ آن کشور با اوکراین ممنوع کرد، اما برخی از منتقدان می‌گویند که او قبلاً با سیاست‌های خود در زمینه انرژی، در حال خرابکاری در قیمت بنزین بوده است.