بلینکن خواستار واکنش قاطع جهان به نقض حقوق بشر از سوی روسیه شد

«جنایت‌های روسیه در اوکراین با حمله به بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها و مجتمع‌های مسکونی هر ساعت افزایش می‌يابد»

سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد - SALVATORE DI NOLFI / KEYSTONE / AFP

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت جنایت‌های روسیه در اوکراین با حمله به بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها و مجتمع‌های مسکونی هر ساعت افزایش می‌يابد.

وزیر خارجه آمریکا گفت نشست اضطراری این نظرآزمایی درباره اوکراین برای پنج‌شنبه برنامه‌ریزی شده است و قطعنامه‌ای که اوکراین و متحدان این کشور از آن پشتیبانی می‌کنند و خواستار یک تحقیق بین‌المللی است، یک گام مهم به سوی مستند کردن و پاسخگو کردن مرتکبین این جنایت‌ها شمرده می‌شود.

آنتونی بلینکن افزود: «ما باید با ارسال پیامی قاطع و یکپارچه به رئیس‌جمهور پوتین بگوییم بدون هیچ شرطی [تجاوز به اوکراین را] متوقف کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت چین به ارتکاب نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت درخصوص اویغورهای مسلمان در استان سین‌کیانگ ادامه می‌دهد و از میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواست گزارش این نهاد و یافته‌های آن را درباره وضعیت حقوق بشر در چین منتشر کند.

نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه تصمیم گرفت یک جلسه فوق‌العاده برای بررسی نقض حقوق بشر در جریان حمله روسیه به اوکراین برگزار کند. پیشنهاد برگزاری این نشست فوق‌العاده از سوی اوکراین با رای مثبت ۲۹ کشور از ۴۷ کشور عضو این شورا به تصویب رسید. روسیه، چین، کوبا، اریتره و ونزوئلا به این پیشنهاد رای منفی دادند و رای ۱۳ کشور نیز ممتنع بود.

 

بیشتر از جهان