مجموعه «سیمپسون‌ها» جنگ اوکراین را پیش بینی کرده بود

یکی از قسمت‌های این مجموعه نشان می‌دهد که اتحاد جماهیر شوروی واقعا فرونپاشیده و قطعه قطعه نشده است

کارگردان سیمپسون‌ها: «ما تنها نتیجه‌گیری کردیم که اوضاع بد خواهد شد» - perthnow

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند مجموعه تلویزیونی «سیمپسون‌ها» درگیری روسیه و اوکراین را در ماه مارس سال ۱۹۹۸ پیش‌بینی کرده بود.

یکی از قسمت‌های این نمایش نشان می‌دهد که اتحاد جماهیر شوروی واقعا فرونپاشیده و قطعه قطعه نشده است.

این قسمت که «سیمپسون تاید» نام دارد و بیش از ۳۰ سال پیش پخش شد، نشان می‌دهد که هومر سیمپسون به نیروی دریایی ایالات متحده می‌پیوندد و تصادفا به یک معاون ناخدا شلیک می‌کند و او را از قایقش به داخل آب‌های روسیه می‌اندازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمی بعد، روسیه افشا می‌کند که اتحاد جماهیر شوروی هرگز واقعا منحل نشده است. به دنبال آن تانک‌ها وارد خیابان‌ها می‌شوند و دیوار برلین بار دیگر ساخته می‌شود. در این فیلم همچنین لنین، رهبر اتحاد جماهیر شوروی تابوت شیشه‌ای خود را می‌شکند و با بازگشت به زندگی می‌گوید: «ما باید کاپیتالیسم را درهم بکوبیم.»

این فیلم در دوران زمامداری بوریس یلتسین، رئیس‌جمهوری متوفی روسیه ساخته شد.

در آخرین تحولات اوکراین، در بامداد روز جمعه (۲۵ فوریه) صدای انفجار در کی‌یف شنیده شد. مقام‌های اوکراین می‌گویند «حملات» موشک‌های کروز یا بالیستیک به پایتخت «از سر گرفته شده است.»

افزون بر این، ارتش اوکراین اعلام کرد که روسیه هم‌اکنون بیش از ۶۰ گردان تاکتیکی خود که هریک شامل حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ سرباز می‌شود را از مرز عبور داده است.

نمایش سیمپسون‌ها که در اینترنت دست‌به‌دست می‌شود، ازنظر آل جین، کارگردان این سریال دور نمانده است.

او به نشریه هالیوود ریپورتر گفت که تاریخچه طولانی «پیش‌بینی» رویدادها در سریال سیمپسون‌ها «متاسفانه بیشتر امری معمول است تا پیش‌بینی.»

جین گفت: «در ارتباط با پیش‌بینی‌ها، ما دو نوع از آن را داریم: نوع کم‌اهمیت مثل دان متینگلی که به خاطر سبک مویش در «هومر ات د بت» (Homer at the Bat‌) به دردسر می‌افتد و بعد پیش‌بینی‌هایی نظیر این. اصلا دلم نمی‌خواهد این را بگویم اما من در سال ۱۹۶۱ متولد شدم، بنابراین ۳۰ سال از زندگی‌ام را زیر شبح اتحاد جماهیر شوروی گذرانده‌ام.

«به همین جهت، متاسفانه این برای من بیشتر از این‌که یک پیش‌بینی باشد، قاعده معمول است. ما تنها نتیجه‌گیری کردیم که اوضاع بد خواهد شد.»

جین افزود: «تهاجم‌های تاریخی هرگز از بین نخواهند رفت و باید بسیار مراقب باشیم. شاید در سال ۱۹۹۸ که این فیلم پخش شد، مناسبات ایالات متحده و روسیه در اوج خود بود، اما از هنگامی‌که پوتین [رئیس‌جمهوری روسیه] وارد صحنه شد، تقریبا همه به‌روشنی گفتند که او مرد بدی است و اتفاق‌های بدی خواهد افتاد.

«این پیش‌بینی نیز وجود دارد که در آن ما به چیزی که رخ‌داده اشاره می‌کنیم و آن بار دیگر اتفاق می‌افتد – امیدواریم این‌طور نشود، اما متاسفانه می‌شود.»  

اگر می‌خواهید دلیل تهاجم روسیه به اوکراین را بدانید اینجا را کلیک کنید

 

© The Independent

بیشتر از جهان