علیرضا دبیر خواستار حمایت سپاه از ورزش کشتی شد

دیوان عدالت اداری فعالیت علیرضا دبیر در جایگاه رئیس‌ فدراسیون کشتی را غیرقانونی اعلام کرده است

حضور دبیر در جایگاه رئیس‌ فدراسیون کشتی حاشیه‌هایی نیز در پی داشت که مهم‌ترین آن‌ها لغو سفر تیم ملی کشتی ایران به  آمریکا به دلیل حمایت از شعار «مرگ بر آمریکا» بود‌ـ خبر ورزشی

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی که سخنان ضدآمریکایی او لغو سفر تیم ملی کشتی ایران به این کشور را در پی داشت، از سپاه‌ پاسداران خواست از ورزش کشتی حمایت کند.

رئیس فدراسیون کشتی در دیدار با حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر استان خوزستان، گفت: «ورزش بومی، ملی، سنتی، تاریخی و مذهبی کشتی، نیازمند حمایت همه سازمان‌ها از جمله سپاه است.» او با ادعای اینکه سپاه «ظرفیت و توانمندی بالایی دارد»، افزود: «سپاه می‌تواند با در اختیار قرار دادن امکانات خود، نسبت به پیشرفت و ارتقای کشتی در سراسر کشور کمک‌های خوبی را داشته باشد.»

حسن شاهوارپور نیز در پاسخ به او، از آمادگی سپاه پاسداران برای «حمایت» از ورزش کشتی خبر داد و گفت: «تلاش خود را خواهیم کرد تا امکانات سپاه را برای رشد و ارتقای هرچه بیشتر این رشته ورزشی در اختیار کشتی‌گیران قرار دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علیرضا دبیر در حالی از سپاه پاسداران برای حمایت از ورزش کشتی درخواست کمک و حمایت کرد که فعالیت او در جایگاه ریاست فدراسیون کشتی «غیرقانونی» است. دیوان عدالت اداری به‌تازگی در گزارشی اعلام کرد که علیرضا دبیر و روسای شش فدراسیون ورزشی دیگر باید بین سمت فعلی خود و عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه، یکی را انتخاب کنند.

بر اساس ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارکنان بخش‌های دولتی از جمله اعضای هیئت‌علمی دانشگاه مجاز نیستند هم‌زمان در دو بخش فعالیت کنند و حقوق بگیرند. با وجود این ماده‌ قانونی، علیرضا دبیر به‌رغم حضور در هیئت‌علمی دانشگاه، ریاست فدراسیون کشتی را نیز بر عهده گرفت. حضور او در جایگاه رئیس‌ فدراسیون برای ورزش کشتی ایران حاشیه‌هایی را نیز در پی داشت که مهم‌ترین آن‌ها لغو سفر تیم ملی کشتی ایران به آمریکا به دلیل حمایت از شعار «مرگ بر آمریکا» بود. علیرضا دبیر در ماه‌های اخیر با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: «ما همیشه شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم، اما مهم این است که آن را در عمل نشان دهیم. بعضی‌ها زیاد حرف می‌زنند اما کار زیادی نمی‌کنند. ما باید این را شعار را در عمل ثابت کنیم.»

این سخنان واکنش‌ رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی را به دنبال داشت تا جایی که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات‌ متحده، در پاسخ به سوال فاکس‌نیوز گفت: «قوانین صدور ویزای آمریکا شامل اعضای تیم ملی ایران هم می‌شود.» در حالی‌ که قرار بود روز ۲۳ بهمن، مسابقه دوستانه‌ای میان تیم ملی ایران و آمریکا در آرلینگتون تگزاس برگزار شود، سخنان ند پرایس احتمال صادر نشدن ویزا برای تیم ملی ایران را تقویت کرد و در نهایت، روز ۱۲ بهمن خبر رسید که آمریکا برای علیرضا دبیر و برخی دیگر از اعضای تیم ملی ویزا صادر نکرد. پس‌ از آن هم فدراسیون کشتی اعلام کرد که سایر اعضای تیم ملی کشتی ایران نیز به آمریکا سفر نمی‌کنند.