بایدن مدعی شد به راحتی ترامپ را شکست می‌دهد

ادامه جنجال بر سر مکالمه تلفنی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین

Paul J. Richards / AFP

دونالد ترامپ گفت، در صدد صدمه زدن» به رقیب سیاسی خود، جو بایدن نیست. ولی ادامه داد، معاون رییس‌جمهور سابق به گونه‌ای مناسب رفتار نکرده و درباره فعالیت‌های پسرش در اوکراین «دروغ» گفته است.

بعد از این که فردی افشاگر به مقامات آمریکایی اخطار داد، آقای ترامپ در مکالمه‌ای تلفنی از رییس‌جمهور اوکراین خواسته فعالیت‌های پسر آقای بایدن در آن کشور را تحقیق کند، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده مجبور شد، تاکید کند آقای ترامپ رییس‌جمهور اوکراین را در این تابستان تحت فشار قرار نداده است.

در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی در هفته جاری، آقای پمپئو در عوض رقیب سیاسی آقای ترامپ را متهم کرد که جلوی تحقیقات علیه پسرش در اوکراین را گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نگرانی‌های روبه‌ افزایش در پایتخت آمریکا درباره تلفن کذایی آقای ترامپ با ولادمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین در ماه ژوئیه وجود دارد. بر اساس گزارش‌ها در این مکالمه تلفنی او به کرات از آقای زلنسکی خواسته است تحقیقاتی درباره فعالیت‌های هانتر بایدن راه بیندازد که در دوران معاونت ریاست‌جمهوری پدرش، قراردادهایی  سودآورد را در اوکراین امضا و پیاده کرد.

مطابق این گزارش‌ها، آقای ترامپ ادعا کرده است فعالیت‌های تجاری پسر آقای بایدن توسط منصب سیاسی پدرش تسهیل یافته و به دفعات از رییس‌جمهور اوکراین خواسته است تحقیقاتی در این زمینه به راه اندازد.

در روز شنبه، آقای بایدن خواستار تحقیقاتی درباره ادعاهای فرد افشاگر درباره این عمل آقای ترامپ شد و گفت: «این چیزی است که من می‌دانم: به نظر من باید از ترامپ تحقیق شود».

او گفت آقای ترامپ «هرگونه اصل اساسی ریاست‌جمهوری را نقض می‌کند» و از خبرنگاران خواست از آقای ترامپ بپرسند «چرا رهبر یک کشور خارجی را طی مکالمه‌ای تلفنی تهدید کرده است؟ اگر این واقعا چیزی است که اتفاق افتاده است».

آقای بایدن گفت، رییس‌جمهور از روش‌های پیش‌پاافتاده علیه او استفاده می‌کند، چرا که «می‌داند به راحتی او را شکست خواهم داد».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/news/world/americas

© The Independent