«وگان‌ها بیش از گوشتخواران به رابطه آزاد علاقه دارند»

«آن‌ها از هنجارهای سنتی غذا فراتر رفته‌اند؛ پس چرا از روابط عرفی هم سرپیچی نکنند؟»

یافته‌ها همچنین نشان می‌دهند که سه چهارم (۷۳.۴ درصد) از کاربران اپلیکیشن دوست‌یابی به روابط تک‌همسری درازمدت علاقه‌مندند - DAVID MCNEW / AFP

بر اساس یک بررسی جدید، وگان‌ها خیلی بیشتر از کسانی که گوشت می‌خورند، به روابط آزاد علاقه‌مندند.

بر اساس تحلیل داده‌های کاربران ویگلی (Veggly)، اپلیکیشن دوست‌یابی وگان‌ها و گیاهخواران، تقریبا ۳۴ درصد از وگان‌ها و گیاهخواران به رابطه آزاد علاقه دارند. این رقم در مردم [با تغذیه] معمولی فقط ۲۰ درصد است.

یافته‌ها همچنین نشان می‌دهند که سه چهارم (۷۳.۴ درصد) از کاربران این اپلیکیشن دوست‌یابی به روابط تک‌همسری درازمدت علاقه‌مندند.

بیش از نیمی (۵۶ درصد) به «ملاقات‌های تک جلسه‌ای» گرایش دارند، در حالی که بیش از یک‌سوم (۳۳.۸ درصد) رابطه آزاد را می‌پسندند و صرفا کمی بیش از نیمی از آن‌ها (۵۷.۲ درصد) به ملاقات با دوستان جدید علاقه‌ دارند.

جو همینگز، روانشناس رفتاری و مربی روابط، این داده‌ها را «جالب توجه» توصیف کرد.

او گفت: «‌به ویژه در مورد وگان‌ها که اخلاقا تصمیم گرفته‌اند گوشت نخورند، این تصمیم هنگام ملاقات با دوستشان به ارزشی معیاری برای آن‌ها تبدیل شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«آن‌ها به دلیل انتخاب متکی به نفس و طرز غذا خوردن سنت‌گریز خود، احتمالا در مورد روابطی که آن‌ها‌ هم خلاف هنجار‌ند، اعتمادبه‌نفس قوی لازم برای تصمیم‌گیری را دارند.»

«آن‌ها پیش‌تر از هنجارهای سنتی برنامه غذایی فراتر رفته‌اند؛ بنابراین چه دلیلی دارد که از روابط بهنجار هم سرپیچی نکنند؟»

«اعتمادبه‌نفس هنجارگریزانه ممکن است به دیگر حوزه‌های روابط هم سرایت کند و می‌تواند به گرایش شدیدتر آن‌ها به تجربه‌های مربوط به اتاق خواب یا دیگر گونه‌های رابطه که با ساختارهای سنتی همخوانی ندارند، منجر شود.»

به نظر می‌رسد تعداد افرادی که روابط غیر تک‌همسری را می‌پسندند، در حال افزایش است.

بر اساس نتیجه مطالعه «ژورنال آو سکس ریسرچ» (Journal of Sex Research)، در طول ۱۰ سال گذشته، جست‌وجو در گوگل برای یافتن اصطلاحات مربوط به روابط آزاد پیوسته در حال افزایش بوده است.

و مطالعه‌ای تازه همان گروه از محققان نشان داد که از هر پنج آمریکایی، بیش از یک نفر در مقطعی از زمان در رابطه‌ای غیر تک‌همسری درگیر بوده است.

با این حال برای محققان مشکل است که عدد دقیق را پیدا کنند.

چارلی گلیکمن، کارشناس رابطه جنسی، به فاردرلی (Fatherly) گفت: «هیچ راه واقعی وجود ندارد که بفهمیم غیر تک‌همسری چقدر رواج دارد.»

«بخشی از آن به این دلیل است که تعریف دقیقی از این اصطلاح وجود ندارد تا افراد کافی آن را بشناسند و به این ترتیب این تحقیق دشوار است.»

«همچنین سخت است که از مردم بخواهیم در مورد زندگی جنسی‌ خود، حتی اگر خارج از عرف نباشد، راست بگویند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی