تاکید اردوغان بر ادامه گفت‌وگو با عربستان برای بهبود روابط

«گفت‌وگوهای مثبت ما با عربستان سعودی ادامه دارد»

اردوغان پس از چند سال، در پی بهبود روابط با امارات متحده و عربستان سعودی است- KARIM SAHIB / AFP

رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه کشورش به گفت‌وگو با عربستان سعودی ادامه می‌دهد، می‌گوید که آنکارا انتظار دارد پیشرفت‌هایی در برداشتن گام‌های مشخص در این راستا حاصل شود.

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه، آناتولی، رجب طیب اردوغان در بازگشت از امارات متحده عربی به ترکیه به خبرنگاران گفت: «گفت‌وگوهای مثبت ما با عربستان سعودی ادامه دارد، و ما در انتظار پیشرفت از طریق گام‌های ملموس در مراحل پیش رو هستیم ... ما می‌خواهیم این روند را با عربستان سعودی در یک مسیر مثبت به پیش ببریم.»

رئیس‌جمهوری ترکیه پیش‌تر در ماه ژانویه گفته بود که در ماه ژانویه به عربستان سعودی سفر خواهد کرد، اما بیانیه رسمی از سوی هیچ‌یک از دو کشور در این ارتباط هنوز منتشر نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 اردوغان ماه گذشته میلادی بدون نام بردن از شخص خاصی، گفت که وعده داده است «در ماه فوریه از عربستان سعودی دیدن خواهد کرد.»

به گزارش رسانه‌های دولتی سعودی، آخرین اعلام عمومی در مورد تماس بین رئیس‌جمهوری ترکیه و ملک سلمان، پادشاه سعودی، یک گفت‌وگوی تلفنی درباره روابط دوجانبه در ماه مه ۲۰۲۱ بود.

روابط بین آنکارا و ریاض پس از قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی در استانبول در سال ۲۰۱۸ میلادی، رو به تیرگی گذاشت.

رجب طیب اردوغان که در حال حاضر با چالش‌های داخلی در کشورش روبه‌رو است، از جمله با مشکلات اقتصادی و کاهش ارزش لیر و تورم رو به رشد، به دنبال بهبود روابط با کشورهای منطقه است.

در جریان سفر اردوغان به امارات، دو کشور ۱۳ توافق همکاری در حوزه‌های گوناگون، از جمله در دو حوزه تجاری و دفاعی، امضا کردند و اردوغان خواهان  سرمایه‌گذاری شرکت‌های اماراتی در ترکیه شد.

بیشتر از جهان