تجمع اعتراضی بازنشستگان در چندین شهر ایران

بازنشستگان تامین اجتماعی با سر دادن شعار «حقوق ما ریالیه - هزینه‌ها دلاریه» خواستار توجه مسئولان به مطالبات اقتصادی خود شدند

امروز، یکشنبه ۲۴ بهمن (۱۳ فوریه)، گروه‌هایی از بازنشستگان تامین اجتماعی ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی خود در مقابل ساختمان ادارات کل تامین اجتماعی استان‌ها و ادارات شهرهای خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری بهارنیوز، تصاویر دریافتی از استان‌های مختلف، از جمله تهران، خوزستان، خراسان، کردستان، فارس، کرمانشاه، و چندین شهر، حاکی از اعتراض بازنشستگان به اجرا نشدن طرح همسان‌سازی حقوق و مستمری ماهیانه بازنشستگی و پرداخت نشدن سایر مطالبات صنفی، از قبیل اجرای کامل بیمه تکمیلی و پرداخت هزینه‌های درمانی در دوران بازنشستگی است.

بنا به این گزارش، بازنشستگان تامین اجتماعی با سر دادن شعار «حقوق ما ریالیه - هزینه‌ها دلاریه» خواستار توجه مسئولان به مطالبات اقتصادی خود شدند. پیش از این نیز بازنشستگان ساکن شهرهای مختلف کشور، در تجمعات اعتراضی مشابهی خواسته‌های خود را مطرح کرده بودند و به وعده‌های بی‌عمل مسئولان و سوء‌مدیریت و ناکارآمدی‌ها اعتراض دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز هفتم دی ماه هم جمعی از بازنشستگان در تهران و چند شهر دیگر ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و اجرا نشدن طرح همسان‌سازی حقوق، تجمع برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، معترضان در تهران مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی گرد آمدند. گروهی از آموزگاران بازنشسته نیز در آن گردهمایی حضور داشتند و شعار می‌دادند: «معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است» و «قالیباف حیا کن، مجلس را رها کن».

چندی پیش نیز در اعتراضی هماهنگ و سراسری که روز یازدهم آذرماه، با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برگزار شد، معلمان شاغل و فرهنگیان بازنشسته به اجرا نشدن رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بیش از ۶۰ شهر ایران تجمع‌هایی را برگزار کردند.

به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، آموزگاران دست‌کم ۶۶ شهر مختلف کشور، تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند.