واکنش نماینده مجلس به افشای گفتگوی فرماندهان سپاه: باید بپذیریم نفوذ اتفاق افتاده است

در فایل صوتی منتشر شده از جلسه محرمانه فرماندهان سپاه نام افرادی مانند محمدباقر قالیباف، قاسم سلیمانی، اسماعیل قاآنی و حسین طائب شنیده می‌شود

افشای فایل صوتی جلسه محرمانه فرماندهان سپاه پاسداران که در آن موضوعات مهمی در مورد فساد مالی آن‌ها مطرح شده، واکنش‌های وسیعی در سطح افکار عمومی به دنبال داشته است. در همین رابطه، محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، انتشار این فایل را ناشی از پدیده «نفوذ» دانست و افزود: «باید بپذیریم که نفوذ اتفاق افتاده و این واقعیت تلخی است. اگر ما مشغول فروعات بشویم، انرژی ما به کنترل مسائل معمولی هدایت شود و نفوذ استراتژیک در جایگاه‌های حساس و برای خرابکاری‌های با هزینه بالا با خسارت فیزیکی و نرم صورت گیرد، برای منحرف کردن ما از طراحی یک سیستم کارآمد و استفاده از عناصر کارآمد در مدیریت جایگاه‌های حساس، کار خودش را می‌کند.»

به گزارش ایلنا، او بدون اشاره به سخنان ردوبدل شده در مورد فسادهای مالی مطرح شده در این فایل صوتی، گفت: «آنچه بدخواهان می‌خواستند به دست بیاورند و بهانه تخریب سپاه قرار دهند، دستگیرشان نشده است و چیزی هم دستگیرشان نخواهد شد. دشمن با این جنگ روانی نمی‌تواند بر محبوبیت سپاه خدشه‌ای وارد کند.»

وی در ادامه مسئولیت مجلس را برای رسیدگی به این فایل صوتی را به آینده موکول کرد و گفت: این مسائل به‌گونه‌ای است که باید در یکسری لایحه‌ها در مورد آن بحث شود و وقتی که به نتیجه رسیدیم نتیجه را اعلام می‌کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رادیو فردا، دو روز پیش یک فایل صوتی از گفتگوی محرمانه فرماندهان سپاه را منتشر کرد که در آن فساد اقتصادی عمیق در میان فرماندهان سپاه افشا می‌شود. در این فایل ۵۰ دقیقه‌ای که حاوی گفت‌وگوی محمدعلی یا عزیز جعفری، فرمانده پیشین سپاه پاسداران و صادق یا میرزا‌حسن ذوالقدرنیا، معاون وقت اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران در سال ۱۳۹۷ است، درباره فساد بین نیروهای مرتبط با نیروی قدس سپاه، بنیاد تعاون سپاه، شهرداری تهران صحبت شده است. در این میان نام افرادی مانند محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران و رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی، قاسم سلیمانی فرمانده وقت سپاه قدس، حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه به‌عنوان افراد مرتبط با زد و بندهای مالی آمده است.

همچنین در بخشی از این فایل صوتی به نقل از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته شده که هدف اصلی «هولدینگ یاس» به‌عنوان بازوی اصلی بنیاد تعاون سپاه باید کمک به نیروی قدس سپاه باشد و بر همین اساس از منابع مالی باید ۹۰ درصد را به نیروی قدس سپاه بدهند و ۱۰ درصد را به سپاه.

این به معنای آن است که رهبر جمهوری اسلامی نیز از فساد مالی مطرح شده در این گفتگو با خبر است و با آن برخورد نمی‌کند.