زنی ۱۷ ساله به‌دست شوهرش سر بریده شد

روز شنبه ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن مردی سر بریده همسرش را در ملاءعام به اهالی محل نشان می‌داد

قاتلان که شوهر و برادرشوهر این زن نوجوان بودند در کمتر از چهار ساعت شناسایی و دستگیر شدند‌‌ـ تسنیم

ظهر شنبه ۱۶ بهمن، زنی ۱۷ ساله در میدان کسایی اهواز با انگیزه ناموسی به قتل رسید، اما قاتلان در کمتر از چهار ساعت شناسایی و دستگیر شدند.

روز شنبه ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن مردی سر بریده همسرش را در ملاءعام به اهالی محل نشان می‌داد. در پی گزارش این حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اهواز، تیمی از اداره پلیس آگاهی همراه بازپرس ویژه قتل به محل حادثه اعزام شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته سرهنگ سهراب حسین‌نژاد، رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان، قاتلان که شوهر و برادرشوهر این زن نوجوان بودند در کمتر از چهار ساعت شناسایی و در یک عملیات ضربتی، در مخفیگاهشان دستگیر شدند. هر دو متهم در جریان بازپرسی به قتل اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس تحقیق پلیس این زن جوان به ترکیه گریخته بود اما شوهرش او را به ایران بازگردانده و به قتل رسانده است. در گزارش پلیس آمده برادرشوهر این زن ۱۷ ساله پاهایش را گرفته و شوهرش سر او را با قمه بریده است.

بیش از دو دهه است که «قتل‌های ناموسی» گاه و بی‌گاه به سرخط خبرها راه پیدا می‌کند، از رومینا اشرفی، نوجوان ۱۴ ساله تالشی که پدرش سرش را با داس برید و ریحانه عامری ۲۲ ساله در کرمان که به‌دست پدرش به قتل رسید، تا فاطمه فرحی ۱۹ ساله که در آبادان به‌دست پسرعمویش سر بریده شد. در قوانین ایران، مواردی گنجانده شده است که با استناد به آن، اغلب برای افرادی که مرتکب «قتل‌های ناموسی» می‌شوند مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته نمی‌شود.