دیدار وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان در تهران پیش از سفر به آمریکا

دو طرف تحولات مهم منطقه‌ای، از جمله افغانستان و یمن، را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند

وزیران امور خارجه ایران و قطر چهارشنبه شب نیز با یکدیگر به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردند- عکس از فارس

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز پنجشنبه در تهران با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار کرد. این دیدار پیش از سفر وزیر خارجه و امیر قطر به ایالات متحده صورت می‌گیرد.

به گزارش وزارت خارجه ایران، دو طرف در این دیدار که در محل وزارت خارجه انجام شد، علاوه بر گفت‌وگو درباره مسائل دوجانبه، موضوعات و تحولات مهم منطقه‌ای، از جمله افغانستان و یمن، را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به سرعت تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، بر لزوم رایزنی‌های نزدیک‌تر تهران و دوحه و تلاش‌های مشترک برای برقراری صلح و ثبات در یمن و افغانستان تاکید کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای امیرعبداللهیان در مورد تحولات اخیر منطقه به همتای قطری خود گفت، در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تحرکات نظامی در خصوص یمن بوده‌ایم و این موارد به بازتولید جنگ در یمن و منطقه انجامیده و مسیر صلح را تخریب می‌کند.

وزیر امور خارجه قطر نیز در اظهاراتی بیان داشت: ما نیز نگران افزایش تنش جدید در منطقه هستیم و اعتقاد داریم بحران یمن راه حل نظامی ندارد و از طریق گفت‌وگو باید به راه حل برسند و این وضعیت به نفع هیچ یک از طرف ها نیست.

حوثی‌های یمن مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های اخیر بارها تاسیسات نفتی و فرودگاه‌ها در امارات متحده عربی و عربستان را هدف قرار داده‌اند.

این حمله‌ها از سوی جامعه بین‌المللی به شدت محکوم شد.

سفر این مقام بلندپایه دولت قطر به تهران و دیدار او با حسین امیرعبداللهیان در حالی انجام می‌شود که به گزارش خبرگزاری رویترز، او قرار است پیش از سفر روز دوشنبه امیر قطر به ایالات متحده، فردا جمعه، راهی واشنگتن شود.

وزیران امور خارجه ایران و قطر چهارشنبه شب نیز با یکدیگر به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.