مردی پس از ۱۱ ساعت اختفا در چرخ هواپیما، خود را به هلند رساند

او بیش از ١٠ هزار کیلومتر را در محفظه چرخ هواپیما پنهان شده بود

زمان پرواز بین ژوهانسبورگ و آمستردام به‌طور متوسط حدود ۱۱ ساعت است و اگر پرواز در کنیا توقف داشته باشد، سفر چندین ساعت طولانی‌تر می‌شود- AFP

صبح روز یکشنبه هنگام فرود یک هواپیما در فرودگاه آمستردام، مردی را پیدا کردند که در چرخ جلویی یک هواپیمای باری پنهان شده بود. به گفته سخنگوی فرودگاه و پلیس، این مرد از ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی تا هلند، بیش از ۱۱ ساعت مخفی شده بود. گفته می‌شود او بین ۱۶ تا ۳۵ سال سن دارد.

ویلمیکا کوستر، سخنگوی فرودگاه شیپخول، به سی‌ان‌ان گفت: «ما متوجه شدیم که فردی که در یک هواپیمای باری پنهان شده است. او امروز صبح پیدا شد.»
 او افزود پلیس نظامی سلطنتی هلند در حال رسیدگی به وضعیت است.

خدمه فرودگاه ابتدا چیزی شبیه یک انسان را مشاهده کردند و بلافاصله به مقامات اطلاع دادند. جوآن هلموندز سخنگوی پلیس نظامی سلطنتی هلند گفت که پلیس هلند و خدمات اورژانس پس از رسیدن به محل تایید کردند که این مرد زنده است اما دمای بدنش پایین است.

جوآن هلموندز، سخنگوی پلیس نظامی سلطنتی هلند به سی‌ان‌ان گفت: «ما از یافتن این مرد شگفت‌زده شدیم، اما از زنده بودن او پس از اینکه هواپیما بیش از ۱۰ هزار کیلومتر را در دمای بسیار سرد طی کرد، شگفت‌زده‌تر شدیم».

او افزود که این مرد پس از شناسایی به بیمارستانی در آمستردام منتقل شد. قرار است وضعیت این فرد پس از بهبودی در مرکز پناهجویان (AZC) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته پلیس نظامی سلطنتی هلند، زمان پرواز بین ژوهانسبورگ و آمستردام به‌طور متوسط حدود ۱۱ ساعت است و اگر پرواز در کنیا توقف داشته باشد، سفر چندین ساعت طولانی‌تر می‌شود.

بیشتر از جهان