وضعیت سلامت بکتاش آبتین بحرانی است

بی‌توجهی مسئولان زندان به وضعیت جسمانی بکتاش آبتین، دلیل اصلی وخامت حال اوست

بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ایران، به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» به شش سال زندان محکوم شده است- twitter:@GissouNia

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، بکتاش آبتین شاعر، فیلمساز و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان که سلامت خود را در زندان از دست داده است، همچنان در وضعیت «کمای مصنوعی» قرار دارد. در همین رابطه کانون نویسندگان ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از شرایط او اعلام کرد: «روندی که آبتین از ابتدای پرونده‌سازی حکومت تا کمای مصنوعی طی کرده است، گواه روشن نقش مستقیم حکومت در شرایط کنونی او است.»

بکتاش آبتین که دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، به کرونا مبتلا شده است و پزشکان از روز یکشنبه، ۱۱ دی‌ماه، او را به کمای مصنوعی برده‌اند.

کانون نویسندگان ایران با انتقاد از تاخیر در آغاز روند درمان آبتین بکتاش نوشت: «بکتاش آبتین از ۱۱ دی ماه برای ادامة درمان در وضعیت کمای مصنوعی قرار گرفته است. او از ۱۲ آذر با علائم کرونا به بهداری اوین مراجعه کرد و تنها پس از وخامت حالش به بیمارستان طرف قرارداد زندان منتقل شد. خانواده و وکیل آبتین یک هفته پس از آن توانستند برای او از زندان مرخصی استعلاجی بگیرند و او را که در وضعیتی وخیم قرار داشت به بیمارستان دیگری منتقل کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود بی‌توجهی مسئولان زندان به وضعیت جسمانی بکتاش آبتین، دلیل اصلی وخامت حال اوست. مأموران امنیتی حتی از پذیرفتن مواد غذایی تهیه شده توسط خانواده نیز امتناع می‌کردند. با تایید ابتلای او به کرونا و افزایش یافتن درگیری ریه، خانواده آبتین تلاش خود را برای گرفتن مرخصی استعلاجی آغاز کردند و در نهایت با تاخیر او را به بیمارستان منتقل کردند.

بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ایران، به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» به شش سال زندان محکوم شده است. علاوه بر او، کیوان باژن و رضا خندان، دیگر اعضای کانون نویسندگان ایران، نیز در زندان به سر می‌برند.

شهریور ۱۴۰۰، انجمن قلم آمریکا در مراسم سالانه خود در نیویورک، «جایزه آزادی نوشتن» را به این سه نویسنده زندانی در ایران اهدا کرد. این انجمن در همان زمان اعلام کرد که هدف از اهدای این جایزه حمایت از حق آزادی بیان و پایان دادن به دستگیری و اعمال محدودیت بر نویسندگان و خالقان آثار ادبی است.