همه مبلغان مذهبی ربوده شده در هائیتی آزاد شدند

افراد ربوده شده مبلغان مذهبی و خانواده‌های آن‌ها -پنج مرد، هفت زن و پنج کودک- بودند

سخنگوی پلیس هائیتی به خبرگزاری فرانسه گفته که آزادی سایر افراد ربوده شده پس از چند هفته مذاکره با رهبران این گروه، محقق شده است- Richard PIERRIN / AFP

۱۲ مبلغ مذهبی مسیحی باقیمانده از مجموع ۱۷ مبلغی که در ماه اکتبر در هائیتی ربوده شده بودند، آزاد شدند. پنج تن از این افراد چند هفته پیش آزاد شده بودند.

به گزارش شبکه خبری جهانی بی‌بی‌سی، این افراد که ۱۶ نفرشان آمریکایی و یک نفر کانادایی است، پس از بازدید از پرورشگاهی در منطقه تحت کنترل گروه‌های تبهکار ربوده شدند.

اعضای یک گروه تبهکار اتوبوس حامل آ‌ن‌ها را که در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ از روستای گانتیه به پورتو پرنس (پایتخت) بازمی‌گشت، متوقف کردند و سرنشینان را به اسارت گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افراد ربوده شده مبلغان مذهبی و خانواده‌های آن‌ها -پنج مرد، هفت زن و پنج کودک- بودند. بزرگسالان ۱۸ تا ۴۸ ساله بودند و کودکان هم زیر ۱۵ سال داشتند.

دو نفر در ماه نوامبر و سه نفر اوایل دسامبر آزاد شدند، اما هویت آن‌ها اعلام نشد.

گروه تبهکار «۴۰۰ مازوو» برای آزادی هر یک از ربوده‌شدگان  یک میلیون دلار باج خواسته بود که مشخص نیست آیا پرداخت شده است یا خیر.

سخنگوی پلیس هائیتی به خبرگزاری فرانسه گفته که آزادی سایر افراد ربوده شده پس از چند هفته مذاکره با رهبران این گروه، محقق شده است.

بیشتر از جهان