ولیعهد عربستان سعودی پس از دیدار از عمان، وارد ابوظبی شد

ولیعهد سعودی قرار است پس از دیدار از امارات، راهی قطر، بحرین و کویت شود

ولیعهد عربستان سعودی در پایان سفر یک‌‌روزه‌اش به عمان، روز سه‌شنبه ۷ دسامبر (۱۶ آذر) وارد ابوظبی شد.

به گزارش عرب نیوز، شاهزاده محمد بن سلمان روز دوشنبه ۶ دسامبر (۱۵ آذر)، در دیدار با هیثم بن طارق، سلطان عمان، درباره مسائل مورد‌علاقه دو کشور و راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه گفت‌و‌گو کرد.

پیش از این دیدار، شرکت‌های سعودی و عمانی ۱۳ یادداشت تفاهم همکاری به ارزش ۳۰ میلیارد دلار امضا کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هدف از تفاهم‌نامه‌های امضاشده افزایش سرمایه‌گذاری‌ و همکاری در راستای «چشم‌انداز رهبری دو کشور برادر» در پروژه‌های خاص بخش‌های روبه‌رشد اقتصادی و مورد‌علاقه دو طرف، از جمله در حوزه‌های انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، بهداشت و سلامت، صنایع دارویی، توسعه املاک و مستغلات، گردشگری و همچنین پتروشیمی، صنعت، صنایع غذایی و کشاورزی، حمل‌ونقل و زنجیره تامین کالاها، فناوری اطلاعات و فناوری مالی، به‌علاوه چند مورد سرمایه‌گذاری در منطقه الدقم عمان است.

در جریان دیدار شاهزاده بن سلمان از کاخ سلطنتی در مسقط، سلطان هیثم بالاترین نشان غیرنظامی کشورش را به ولیعهد سعودی اهدا کرد.

بنا به این گزارش، در آستانه ورود شاهزاده بن سلمان به امارات متحده عربی، وزیر خارجه عربستان سعودی پیام پادشاه این کشور را به شیخ محمد بن راشد، حاکم دبی و نخست‌وزیر امارت متحده عربی، تسلیم کرد.

ولیعهد سعودی قرار است پس از دیدار از امارات متحد عربی، راهی قطر، بحرین و کویت شود تا درباره «مناسبات دوجانبه و راه‌های تقویت آن‌ها در همه زمینه‌ها، و نیز مسائل موردعلاقه مشترک» با سران آن کشورها مذاکره کند.