بازار داغ هنر در ساحل میامی

نمایشگاه هنر میامی از مهم‌ترین رویدادهای هنر معاصر در ایالات‌متحده است

پیشروترین نمایشگاه هنر معاصر آمریکا با حضور بیش از ۱۴۰ مجموعه‌دار بین‌المللی به مدت ۶ روز در میامی برگزار شد.

مجموعه‌ای از آثار هنری از ۱۴۰ گالری بین‌المللی به نمایندگی از ۱۷ کشور از سراسر دنیا در نمایشگاه «هنر برتر میامی» شرکت کردند. این نمایشگاه سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشده بود.

این بازار هنر گسترده یکی از رویدادهای ماه هنر، فرهنگ و میراث میامی است که بازدیدکنندگان زیادی را به این شهر می‌کشاند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هزاران اثر از بیش از ۶۰۰ هنرمند از جمله کارلوس کروز دیاز، فرناندو بوتیرو، پابلو پیکاسو، ژان دوبوفه، اندی وارهول و دیگران در این نمایشگاه برای بازدید و فروش عرضه شد.

نمایشگاه هنر میامی (CONTEXT Art Miami) در اهداف خود به دنبال توسعه بحث و گفتگو در مورد «هنر معاصر» است و برای رسیدن به آن مکان مناسبی برای مجموعه‌داران مهیا کرده تا برای کشف و به دست آوردن آثار تازه و قابل‌توجه در بازار هنر دست اول به سراغ هنرمندان و آثارشان بروند.

این رویداد در ۳۱ سال گذشته محل آشنایی هنرمندان و مجموعه‌داران با هم بوده است و جایگاه برجسته‌ای در بازار هنر مدرن و معاصر آمریکا داشته و در سطح جهانی به‌عنوان مقصد اصلی برای دستیابی به مهم‌ترین آثار قرن بیستم و بیست و یکم شناخته می‌شود.

رهیده نقاش ایرانی بریتانیایی که در این نمایشگاه شرکت کرده است عقیده دارد این نمایشگاه فرصتی است برای قرار گرفتن نام‌های بزرگ در کنار هنرمندان تازه‌کار و جویای نام.

آثار این نقاش جوان ترکیبی از تکنیک برگزیده خودش شامل استفاده ابتکاری از رنگ‌روغن روی کرباس یا چوب است در زمینه‌ای سیاه و در قابی دایره‌ای ارائه شده و شامل طرح‌هایی از «خودآگاه و ناخودآگاه» نقاش، پرنده‌های خیالی و عناصری برگرفته‌شده از هنر شرق و غرب است.

او درباره رنگ قالب در کارهایش می‌گوید برخلاف عقیده برخی که سیاه را رنگی مردانه می‌دانند، این رنگ را عنصری زنانه می‌داند همان‌طور که در نماد تعادل «یین و یانگ» این‌گونه است.

رهیده که در دوران همه‌گیری کرونا مانند اغلب هنرمندان دیگر آثارش را در نمایشگاه‌های مجازی عرضه کرده بود، حضور در کنار هنرمندان مطرح و جوان دیگری از کشورهای مختلف را بسیار مثبت می‌داند.

در این رویداد تجاری-هنری، هنرمندان نوظهور توسط گالری‌های پیشرو در نمایشگاه هنر میامی معاصر به بازار هنر معرفی می‌شوند. علاوه بر این، سالانه آثار جدیدی که به‌طور خاص برای نمایشگاه ساخته‌شده‌اند نیز به نمایش درمی‌آیند از جمله ارائه هنرمندان انفرادی و مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های ویژه. همچنین گالری‌های بین‌المللی و شرکت‌کنندگانی که قادر به سفر و شرکت در نمایشگاه‌های حضوری امسال نبودند، به‌صورت مجازی آثار را دیده و برای خرید اقدام کردند.

این نمایشگاه که از مهم‌ترین رویدادهای هنر معاصر در ایالات‌متحده است امسال از ۳۰ نوامبر تا ۵ دسامبر در شهر ساحلی میامی، ایالت کالیفرنیا برگزار شد.

بیشتر از فرهنگ و هنر