نیروهای امنیتی هند، به اشتباه غیرنظامیان را کشتند

ارتش هند معدنچیانی را که پس از پایان کار به خانه بازمی‌گشتند با جدایی‌طلبان اشتباه گرفت 

پرچم سیاه در محل برگزاری جشنواره هورنبیل در همبستگی با کشته‌شدگان غیرنظامی توسط نیروهای امنیتی هند در روستای اوتینگ در  ایالت ناگالند در شمال شرقی هند به اهتزاز درآمد- Reuters

مقامات ایالت ناگالند در شمال شرقی هند اعلام کردند که نیروهای امنیتی این منطقه دست‌کم ۱۳ غیرنظامی را در نزدیکی مرز با میانمار کشته‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، یک مقام ارشد که نخواسته نامش فاش شود درباره جزییات بیشتر این اتفاق گفته است: «این حادثه شنبه‌شب در جریان یک عملیات ضد شورش در روستایی هم‌مرز با میانمار رخ داد. سربازان ارتش هند، به روی یک کامیون حامل ۳۰ کارگر معدن زغال‌سنگ در نزدیکی اردوگاه آتش گشود که در نتیجه این اتفاق شش کارگر جان باختند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او «سربازان اطلاعاتی در مورد برخی جنبش‌های شبه نظامی در منطقه داشتند و با دیدن کامیون، معدنچیان را با شورشیان اشتباه گرفتند. با انتشار اخبار مربوط به این کشتار، صدها نفر از مردم محلی خشمگین، بعد از محاصره سربازان و به آتش کشیدن چند خودروی نظامی با آنها درگیر شدند. در این درگیری‌ها سربازان هفت نفر از مردم غیرنظامی معترض را به ضرب گلوله کشتند.»

ارتش هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این درگیری یکی از سربازان کشته و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.

مقامات ایالت ناگالند این کشتار را به شدت محکوم کردند. آمیت شاه، وزیر کشور هند نیز از چنین اتفاقی ابراز تاسف کرد و گفت تلاش می‌کند عدالت را برقرار کند. او با بیان این که شنیدن این خبر او را آشفته و مضطرب کرده، قول داد که در این باره تحقیق کند.

ارتش هند سال‌هاست که با شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در ناگالند می‌جنگد اما در عین حال به بی‌دقتی در انجام عملیات و هدف قرار دادن نادرست مردم محلی و کشتن آنها متهم است.

بیشتر از جهان