پیام هشدار اپل به قربانیان جاسوسی هکرهای دولتی

حملات سایبری دولتی بسیار پیچیده است، تولید آن میلیون‌ها دلار هزینه‌ دارد و مدت استفاده از آن کوتاه است

در صفحه تارنمای اپل که این گام جدید را اعلام کرده، توصیه‌شده است که تمام کاربران خود را در مقابل کلیه حملات محافظت کنند ازجمله به‌روز کردن ابزار، استفاده از کد ورود، استفاده از کلمه عبور، نصب اپلیکیشن‌های امن و خودداری از کلیک کردن روی پیوندها و پیوست‌هایی که از طرف شخص معتمد نیامده است- REUTERS/Dilara Senkaya

موسسه «اپل» به افرادی که آماج حمله هکرهای دولتی قرار می‌گیرند، اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

این آگهی، تحت‌ عنوان «اعلان‌های تهدید اپل» به کاربران اطلاع می‌دهد که هک شده‌اند و به آن‌ها توصیه‌های لازم را در مورد گام‌هایی که باید در این جهت بردارند، می‌دهد. این اعلان‌ها از طریق ایمیل و آی مِسِج (iMessage) به هر آدرسی که روی اپل آی دی (Apple ID) ذخیره شده است، فرستاده می‌شود. کاربران می‌توانند این اعلان‌ها را پس از ورود به تارنمای اپل مشاهده کنند.  حملات نفوذ کننده دولتی، ماهرانه‌تر و دقیق‌تر از حملات بزهکاران سایبری متعارف است.

این پیچیدگی کار، ردیابی آن‌ها را دشوارتر می‌کند. این همچنین به معنای آن است که این سامانه‌ها افراد شناخته‌شده، آسیب‌پذیر و مهم را بیشتر هدف قرار می‌دهند.اپل خاطرنشان می‌کند که دریافت‌کنندگان چنین اخطارهایی احتمالا تعدادشان بسیار کم بوده است و به‌خوبی از این‌که در معرض هک شدن قرار دارند، مطلع‌اند. اپل در صفحه پشتیبانی از کاربران خود می‌نویسد: «این کاربران به‌طور جداگانه برای هویت یا کارشان هدف قرار می‌گیرند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هکرهای دولتی برخلاف بزهکاران سنتی سایبری از منابع استثنایی برای هدف‌گیری تعداد اندکی از افراد خاص و ابزارشان استفاده می‌کنند که ردیابی و جلوگیری از این حملات را دشوارتر می‌کند. حملات سایبری دولتی بسیار پیچیده است، تولید آن میلیون‌ها دلار هزینه‌ دارد و مدت استفاده از آن کوتاه است.   

«اکثریت قابل‌توجهی از کاربران هرگز هدف چنین حملاتی قرار نمی‌گیرند.» اپل می‌گوید پیچیدگی این هک‌ها که این موسسه در کار حفاظت از مردم در مقابل آن است، به این معنی است که گاه این اخطارها یا صحت ندارد یا اپل قادر به ارسال اخطار برای هر تک حمله‌ای نخواهد بود. اپل همچنین اعلام کرده است که نمی‌تواند جزئیات دلیل ارسال اخطارها را به اطلاع [کاربر] برساند. این برای حصول اطمینان از این است که هکرها قادر به استفاده از این اطلاعات برای دور زدن آن‌ها نیستند.  

در صفحه تارنمای اپل که این گام جدید را اعلام کرده، توصیه‌شده است که تمام کاربران خود را در مقابل کلیه حملات محافظت کنند ازجمله به‌روز کردن ابزار، استفاده از کد ورود، استفاده از کلمه عبور، نصب اپلیکیشن‌های امن و خودداری از کلیک کردن روی پیوندها و پیوست‌هایی که از طرف شخص معتمد نیامده است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی