فرمانده کل سپاه: قدرت آمریکا رو به زوال است

سلامی: «در رقابت سیاسی منطقه‌ای آمریکایی‌ها جایگاهی در منطقه ندارند و در حاشیه هستند»

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران - عکس از تسنیم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید، قدرت ایالات‌متحده در سراسر جهان روبه‌زوال است و روند فروپاشی این «امپراتوری» آغاز شده است.

حسین سلامی رو سه‌شنبه در یک سخنرانی گفت که جمهوری اسلامی ایران باوجود تحریم‌های بین‌المللی «آمریکا را مدیریت می‌کند.»

او گفت: «در رقابت سیاسی منطقه‌ای، آمریکایی‌ها جایگاهی در منطقه ندارند و در عراق و چند پادگان کوچک محاصره و در حاشیه‌اند. در سوریه تنها در حلب و در یک جزیره محصورند‌، در یمن در حال شکست‌ خوردن و در افغانستان آن‌طور که دیدید فرار کردند. این به‌تعبیر خود آمریکایی‌ها یعنی نزول قدرت‌، وقتی آن‌ها منطقه را ترک می‌کنند این خلا را چه کسی پر می‌کند؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادعا کرد که جمهوری اسلامی زیر تحریم به دستاوردهای بیشتری دست یافته است. او گفت: «آنچه در فضای تحریم ساختیم قبل از آن نساختیم. مشکلات اقتصادی هست، اما این مشکلات در آمریکا هم وجود دارد. آمریکا بیش از ۴۰ میلیون کارتن‌خواب و ۵۰ میلیون گرسنه دارد، ما هم مشکلاتی داریم، اما کشور در حال ساخته‌شدن است.»

سلامی افزود: «دشمن می‌خواهد از اشتباهات ما حادثه بسازد. این کشور غنی است، ما در محاصره‌ایم و وقتی می‌خواهیم لبنان را از فشار اقتصادی درآوریم، کشتی‌های ما را نمی‌توانند بزنند، این ایران است که آمریکا را مدیریت می‌کند.»